سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113477|11:26 - 1403/03/24
نسخه چاپی

آتش‌سوزی جنگل‌های گیلانغرب مهار شد

آتش‌سوزی جنگل‌های گیلانغرب مهار شد
فرماندار شهرستان گیلانغرب ضمن تقدیر از همه مردم طبیعت‌دوست و تلاشگران در عرصه اتفاق حریق گفت:آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گیلانغرب با حضور 4 بالگرد و هواپیما در کنار تلاش مردم مهار شد.

علی نظری فرماندار شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار کرد: علاوه بر دو روز اول که مردم عزیز، طبیعت‌دوستان و کارکنان، دستگاه‌های اجرایی که فراخوان شده بودند در مهار آتش، تلاش وافری برای اطفای این حریق داشتند.

وی ضمن اشاره به هماهنگی با فرماندار ایوانغرب افزود: طی ۵ مرحله بالگرد، محدوده گردل و «زینو گر» دهستان چله را آب‌پاشی کرد.

 فرماندار گیلانغرب به پیگیری‌های استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری اشاره و تصریح کرد: دو دستگاه بالگرد برای جابه‌جایی نیروها به کار گرفته شد. 

وی ادامه داد: علاوه بر جابه‌جایی نیروها از ارتش درپادگان، ابوذر، مجموعه بسیج، طبیعت دوستان، انجمن‌ها و اداراتی که فراخوان شده بودند یک بالگرد آب پاش نیز در 6 مرحله محدوده سرباخ و با سیران را آب‌پاشی کرد.

نظری ابراز داشت: علاوه بر کمک‌های دو بالگرد در منطقه آتش‌سوزی در سرباخ گلین با پیگیری‌های مسوولان ارشد استان، صبح امروز نیز یک دستگاه هواپیمای ایلوشن پس از آبگیری در این منطقه حاضر و باقی مانده حریق را مهار کرد. 

فرماندار شهرستان گیلانغرب در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر منطقه‌ای در شهرستان گیلانغرب حریق وجود دارد گفت: به منظور مهار و لکه‌گیری کنده‌های خطرساز احتمالی، نگهبانان و افرادی به عنوان دیده‌بان در منطقه استقرار یافته‌اند تا در صورت حریق به سرعت از پیشروی جلوگیری، کنند. 

طی چهار روز آتش سوزی در شهرستان گیلانغرب بیش از 20 نقطه از اراضی مراتع و جنگل‌های شهرستان گیلانغرب صدها هکتار خسارت به بار آورد.

 شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار یا جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.