سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113479|19:17 - 1403/04/04
نسخه چاپی

فرصت انتخاب اصلح، حق مسلم هر ایرانیست/ قطعاً انتخابات از مصادیق بارز و متعالی دموکراسی است

فرصت انتخاب اصلح، حق مسلم هر ایرانیست/ قطعاً انتخابات از مصادیق بارز و متعالی دموکراسی است
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب انتخابات به عنوان بارزترین نمود دموکراسی اشاره کرد و گفت حضور در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح، حق مسلم هر ایرانی است.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام غلامی مسئول دفتر حوزه  نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب  ددر جمع بسیجیان حوزه مقاومت شهید چمران، ضمن اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیشرو اظهار داشت: برای شرکت در انتخابات استدلال‌ها و وجوه مختلفی ذکر شده که از آن جمله  ؛ انتخابات هم حق است هم تکلیف حق است یعنی هر انسانی حق دارد در سرنوشت خودش دخالت بکند مردم سالاری دینی یعنی همین مطلب و تکلیف است بخاطر اینکه انتخابات در اجرای احکام الهی نقش مستقیمی دارد.

 

وی به وجه دیگراستدلال حضور در عرصه انتخابات اشاره و تصریح کرد: وظیفه اخلاقی هر انسانی این است که نسبت به درد و رنج دیگران واکنش نشان بدهد؛ یکی از آن علت‌های درد و رنج می‌تواند انتخاب یک فرد باشد که قدرت در دست اوست که هرچه فرد سالم‌تر و صالح‌تر و متدین‌تر باشد باعث می‌شود درد و رنج مردم کمتر شود.

 

حجت الاسلام غلامی به شاخصه‌های اصلح اشاره و ابراز داشت: سوالی که جواب به آن میتواند در شناخت فرد اصلح مفید باشد این است که بر فرض علم به معیارهای فرد اصلح چطور آن را تشخیص بدهیم که سابقه طرف، اطرافیان  و طرفداران از مصادیق  معیارهاست.

 

وی اظهار داشت: عموماً انسان برای یک چیز واهی تحقیقاتی انجام میدهد و سزاوار است برای یک چیز بسیار مهم سابقه طرف مقابل را بررسی کند، انسان عموماً اخلاق و رفتارش مطابق با رفتار و اخلاق اطرافیانش تاثیر می‌پذیرد.

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب ضمن تشریح ابعاد معیارها برای انتخاب اصلح ادامه داد: صداقت در بیان افکاراز دیگر معیارهای انتخاب اصلح است ؛ درواقع آنچه  کاندیداها می‌گویند زیاد مهم نیست، آنچه عمل می‌کنند و به ادعا ها و شعارها از بعد عملی در مسیر ارمانهای انقلای و در مسیر خدمت به مردم  پایبندند مهم است.

 

وی ضمن اشاره به حضور حداکثری مردم عزیز در عرصه انتخابات به عنوان تورنمنت بزرگ سیاسی کشور گفت: قطعاً حضور پررنگ و مشارکت حداکثری مردم می‌تواند چانه زنی سیاسی کشور را در عرصه بین الملل ارتقا داده و دشمنان را از طمع ورزی به نقشها نا امید کند.