سرویس: برگزیده هاکد خبر: 112374|10:07 - 1400/12/12
نسخه چاپی

آمار نگران کننده است ؛

شمار مبتلایان کرونا اکنون گیلانغرب به میانگین ۲۳ نفر در روز رسیده

شمار مبتلایان کرونا اکنون گیلانغرب به میانگین ۲۳ نفر در روز رسیده
این روزها گیلانغرب با روند صعودی آمار بسترها مواجه و حال و روز سلامت عمومی مخاطره آمیز است.

به گزارش مطلع الفجر ،رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب، افزایش موارد مبتلایان به کرونا و تعداد بستری‌های روزانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان را نگران کننده دانست و گفت: آمار مبتلایان اکنون به میانگین ۲۳ نفر در روز رسیده است. 
دکتر فریدون نوری افزود: اکنون روزانه تعداد ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان الزهرا (س) و ۱۲ نفر نیز در سایر بیمارستان های و مراکز درمانی بستری می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد بستری و مثبت بیماری کرونا در سطح شهرستان گیلانغرب استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و تزریق نوبت سوم واکسن بهترین راه مقابله با نوع اُمیکرون است.

رییس شبکه بهداشت و درمان با قدردانی از مشارکت حداکثری مردم در برنامه واکسیناسیون علیه کرونا و با توجه به شیوع نوع جدید ویروس اُمیکرون در شهرستان گیلانغرب از آن دسته از شهروندان که تاکنون به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند خواست تا برای سلامتی خود و خانواده نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نمایند.

دکتر نوری ادامه داد: افرادی که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند در اسرع وقت به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و یا مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه نمایند.

وی گفت: واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا نیز برای ایمن‌سازی این عزیزان ادامه دارد و در مجموع واکسیناسیون نوبت اول جمعیت هدف ۹۵ درصد و واکسیناسیون نوبت سوم به میزان ۴۹ درصد انجام شده است.

او اضافه کرد: واکسیناسیون نوبت اول دانش آموزان ۱۰۰ درصد و واکسیناسیون  نوبت دوم دانش آموزان هم ۹۴ درصد انجام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تعطیلات نوروز را بدون مشکلات کرونایی سال های قبل سپری نماییم و بهار سال جدید را با سلامتی آغاز کنیم تا فرصت باقی است با تکمیل واکسیناسیون و ایمن سازی کودکان بالای پنج سال به استقبال بهار برویم./