مطلع الفجر10:07 - 1400/12/12
آمار نگران کننده است ؛

شمار مبتلایان کرونا اکنون گیلانغرب به میانگین ۲۳ نفر در روز رسیده

این روزها گیلانغرب با روند صعودی آمار بسترها مواجه و حال و روز سلامت عمومی مخاطره آمیز است.

به گزارش مطلع الفجر ،رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب، افزایش موارد مبتلایان به کرونا و تعداد بستری‌های روزانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان را نگران کننده دانست و گفت: آمار مبتلایان اکنون به میانگین ۲۳ نفر در روز رسیده است. 
دکتر فریدون نوری افزود: اکنون روزانه تعداد ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان الزهرا (س) و ۱۲ نفر نیز در سایر بیمارستان های و مراکز درمانی بستری می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد بستری و مثبت بیماری کرونا در سطح شهرستان گیلانغرب استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و تزریق نوبت سوم واکسن بهترین راه مقابله با نوع اُمیکرون است.

رییس شبکه بهداشت و درمان با قدردانی از مشارکت حداکثری مردم در برنامه واکسیناسیون علیه کرونا و با توجه به شیوع نوع جدید ویروس اُمیکرون در شهرستان گیلانغرب از آن دسته از شهروندان که تاکنون به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند خواست تا برای سلامتی خود و خانواده نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نمایند.

دکتر نوری ادامه داد: افرادی که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند در اسرع وقت به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و یا مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه نمایند.

وی گفت: واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا نیز برای ایمن‌سازی این عزیزان ادامه دارد و در مجموع واکسیناسیون نوبت اول جمعیت هدف ۹۵ درصد و واکسیناسیون نوبت سوم به میزان ۴۹ درصد انجام شده است.

او اضافه کرد: واکسیناسیون نوبت اول دانش آموزان ۱۰۰ درصد و واکسیناسیون  نوبت دوم دانش آموزان هم ۹۴ درصد انجام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تعطیلات نوروز را بدون مشکلات کرونایی سال های قبل سپری نماییم و بهار سال جدید را با سلامتی آغاز کنیم تا فرصت باقی است با تکمیل واکسیناسیون و ایمن سازی کودکان بالای پنج سال به استقبال بهار برویم./