سرویس: سیاسیکد خبر: 91865|14:55 - 1394/04/12
نسخه چاپی

حجت الاسلام مهری در خطبه های نماز جمعه:

مسير پيشرفت اقتصادى كشور براساس اقتصاد مقاومتى است نه توافق هسته ای/مسؤولان مواظب نفوذ جريانات و افكار منحرف در دستگاه هاي دولتي باشند

مسير پيشرفت اقتصادى كشور براساس اقتصاد مقاومتى است نه توافق هسته ای/مسؤولان مواظب نفوذ جريانات و افكار منحرف در دستگاه هاي دولتي باشند
مطلع الفجر:امام جمعه گیلان غرب گفت:ستاد اقتصاد مقاومتى در كشور فعال است و همانگونه كه از سوى دولت اعلام شد، مسير پيشرفت اقتصادى كشور بر اساس اقتصاد مقاومتى است نه توافق هسته ای و اگر هم توافقى صورت بگيرد منابع حاصل از آن صرف توسعه زيرساخت ها و سرمايه گذارى هاى كلان خواهد شد.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع این شهرستان  به مباحث حوزه مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود:مذاكرات هسته اي با همه فراز و فرودهايي كه تاكنون داشته، درسها و عبرتهاي فراواني را نيز به دنبال داشته است

وی  عدم توافق هسته ای به دلیل زیاده خواهی  طرف های غربی را  بی تاثیر در حرکت رو به جلو ملت ایران خواند وتصریح نمود:اكنون كه مذاكرات هسته اي با همت تيم مذاكره كننده هسته اي و فرزندان شجاع و متديّن و انقلابي ملت در عرصه ديپلماسي و با تصميم بر رعايت خطوط قرمز نظام و حفظ عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران روزهاي پاياني خود را سپري مي كند، چه به توافقي خوب و شايسته منتهي گردد و يا با زياده خواهي و عدم انعطاف طرفهاي غربي به ويژه آمريكاي جهانخوار به بن بست رسيده و نتيجه اي از آن حاصل نگردد، هيچ خلل و تزلزلي در حركت رو به جلو ملت ايران به وجود نخواهد آورد.


وی حصول ثبات اقتصادی با شرایت کاهش قیمت نفت را یاد آوری نمود و اظهار داشت :شرايط با ثبات اقتصادى على رغم كاهش قيمت نفت و تحريم ها نشان مى دهد امكان مديريت شرايط پس از پايان مذاكرات با هر نتيجه اى كاملا فراهم و شرايط آماده است و مردم نيز با همدلى و همزبانى با مسؤولين و ايستادگى  براى حفظ استقلال و پيشروى به سمت آرمان هاى انقلاب اسلامى افق هاى روشنى را ترسيم خواهند نمود.

*مسير پيشرفت اقتصادى كشور براساس اقتصاد مقاومتى است نه توافق هسته ای


حجت الاسلام مهری اظهار داشت: در برهه کنونی ستاد اقتصاد مقاومتى در كشور فعال است و همانگونه كه از سوى دولت اعلام شد، مسير پيشرفت اقتصادى كشور بر اساس اقتصاد مقاومتى است نه توافق. اگر هم توافقى صورت بگيرد منابع حاصل از آن صرف توسعه زيرساخت ها و سرمايه گذارى هاى كلان خواهد شد.


امام جمعه گیلانغرب  بهانه جویی ها ف زیاده خواهی و درخواست های غیر منطقی را از حربه های دشمن در طی مذاکرات خواند و گفت:به هيچ عنوان اجازه ورود به حريم امنيتى كشور را به بيگانگان نخواهيم داد،هيچ كشورى اجازه بازديد از مراكز نظامى و حساس خود را نمى دهد و چنين توقعى از ايران نيز غير قابل قبول و غير منطقى است.


وی اذعان داشت: چرخ تحقيق و توسعه را در  مسير پيشرفت برنامه صلح آميز هسته اى ايران در هر فرض و شرايطى ادامه خواهد يافت، حتى اگر در توافق محدوديت هايى پذيرفته شود، تحقيق و توسعه كه موتور محرك و زمينه ساز رشد و گسترش فناورى هسته اى است ادامه خواهد يافت.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب به ماهیت بومی و ذاتی دانش هسته ای در کشور اشاره کرد و ابراز داشت:هشدار رئيس جمهور و رئيس مجلس مبنى بر ادامه پرشتاب برنامه هسته اى كشور در صورت عدم دستيابى به توافق بر اين مبناست كه دانش هسته اى در كشور بومى و ذاتى است و توان ذاتى، غير قابل انكار و مهار است.

*شلیک به هواپیمای مسافربری ایران توسط امریکا از مصادیق صریح جنایات ضد حقوق بشزی است

وی در سالروز حمله دردمنشانه ناوگان آمريكاي جنايتكار به هواپيماي مسافري ايرباس ايران در خليج فارس و شهادت 298 سرنشين آن درسال1367 اشاره نمود و گفت:بي شك يكي از اسناد بزرگ جنايت آمريكا، شليك به هواپيماي مسافربري ايران است و اين امر در دنيا همانند يك نقطه سياه، روي سردمداران آمريكايي را تا ابد سياه كرده است و بی شک از مصادیق صریح جنایات ضد حقوق بشزی است.

حجت الاسلام مهری به دفاع و ایستادگی قاطع ملت  شجاع ایران در  مقابل نظام سلطه جهاني اشاره کرد و اظهار داشت :جنايات و ظلم هاي  ام الفساد قرن در حق ملت ايران بيش از ساير ملتهاست، ليكن ملت دلير و آگاه ايران اسلامي  توانست با هوشياري كامل و با "شعار مرگ بر آمريكا" در مقابل نظام سلطه جهاني مقاومت كند و هر روز بالنده تر از گذشته راه روشن پيش روي خود را بپيمايد و با افتخار در مسير عزت آفرين تحقق آرمانهاي انقلاب اسلامي به پيش رود.

 امام جمعه گیلانغرب  از تلاشهای روز افزون و پایان ناپذیر دشمن به منظور ضربه زدن به روحیه اتحاد و همدلی بین ملت و دولت و تفرقه انگیزی اشاره نمود و گفت: لازم است آحاد مردم و از همه مهم تر مسؤولان امر مواظب نفوذ برخي جريانات و افكار منحرف و بعضاً ضدانقلابي در دستگاه هاي دولتي و جامعه باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد