سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113464|13:29 - 1403/03/12
نسخه چاپی

گزارش؛

جلسه پیگیری مشکلات شهرستان گیلانغرب با حضور نماینده مجلس

جلسه پیگیری مشکلات شهرستان گیلانغرب با حضور نماینده مجلس
با حضور نماینده مردم در مجلس جلسه بررسی و پیگیری رفع مسائل و مشكلات و همچنین ارائه طرح ها و راهكارهاي مناسب در جهت تسريع در پاسخگويي به نيازهاي مردمي در گیلانغرب برگزار شد .

به گزارش مطلع الفجر ،شورای اداری شهرستان  به منظور بررسی و پیگیری رفع مسائل و مشكلات  و همچنین ارائه طرح ها و راهكارهاي مناسب  در جهت تسريع در پاسخگويي به نيازهاي مردمي شهرستان گیلانغرب،  با حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

دکتر حسینی نماینده شهرستانهای قصرشیرین گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شوراس اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان گیلانغرب از پیگیری مطالبات مردم در حوزه های مختلف در نشست با ۱۵ وزیر خبرداد.

وی باتاکید بر لزوم مهارآبهای سطحی وبا اشاره به اینکه ۵۰ هزار هکتار از اراضی سه شهرستان غربی استان در مسیر سامانه گرمسیری قرار دارد اظهار داشت: فقط برای ۱۱ هزار هکتار محوز تخصیص آب صادر شده که پیگیر الحاق اراضی جا مانده از این طرح هستیم.

‌وی از تشکیل هیات مدیره منطقه آزاد قصرشیرین خبرداد و اظهار کرد: تسریع در کار منطقه آزاد نیازمند رفع برخی موانع زیست محیطی هست که با اقدامات صورت گرفته این موانع در حال برطرف شدن است.
*ازپیکیری های میدانی اقای دکتر حسینی، خرسندم اما ان شاءالله  که این بازدید و جلسات منجر به نتیجه  گردد و برای، شهرستان  بودجه و اعتبار به همرا آورد

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان گیلان غرب در جلسه شورای اداری امروز ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت و تسلیت ارتحال حضرت امام خمینی علیه السلام گفت: از اینکه نماینده محترم به شکل میدانی پیگیر مشکلات مردم هستند خرسندم ولی انشالله که این جلسات و پیگیری‌ها منجر به خروجی خوبی باشد و ورودی بودجه و تسهیلات برای این شهرستان محروم را به همراه داشته باشد

وی تصریح کرد: بر ضرورت تداوم خدمت به خلق تاکید کرد و گفت انتظار داریم کارهایی که ظرف سال‌های اخیر بر زمین مانده علاوه بر مشکلاتی که دوستان مطرح کردند بحث پتروپالایش نیز به عنوان موضوع مورد مطالبه مردم این شهرستان نیست توسط نماینده محترم پیگیری شود. 

 *خام فروشی قیر طبیعی، خسارت محض به اشتغال گیلانغرب  است/پیگیری مشکلات مستمری و دفترچه خدمات درمانی معسرین

دکتر محمد جواد نجفی فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب در جلسه شورای اداری امروز گفت یکی از مولفه‌های اساسی هر کشور سرمایه اجتماعی آن کشور است که آن کشور برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف نیازمند به سرمایه اجتماعی است.

وی تصحیح کرد این سرمایه اجتماعی اگر ما بخواهیم در عرصه‌های مختلف از آن استفاده کنیم در قالب جهاد خدمت رسانی بایستی به مردم خدمت شود به او امید داده شود در قالب جهاد امید آفرینی و این سرمایه‌ها بایستی با خدمت صادقانه و خالصانه در صحنه‌های انقلاب حفظ شوند.

نجفی تصحیح کرد: از مصادیق این سرمایه اجتماعی در شهرستان گیلان غرب جوانان این شهرستان هستند که متاسفانه بیشترین آمار بیکاری در،سطح  استان را همین جوانان گیلان غرب دارند ـ

ویی بسترهای پایدار اشتغال زایی اشاره کرد و گفت از ظرفیت از طرف دیگر ۷۰ درصد منابع غیر طبیعی کشور در این شهرستان واقع شده است که متاسفانه بیشتر این ذخایر خدادادی به صورت خام فروشی از شهرستان خارج می‌شود.

دکتر نجفی تصحیح کرد خام فروشی قیر طبیعی در شهرستان گیلان غرب یک خسارت محض برای شهرستان به لحاظ می‌آید که نیازمند تدبیری اساسی در مسیر فراوری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این خطه است.
سرهنگ محمدی فرمانده انتظامی شهرستان گیلان غرب نیز در جلسه شورای اداری امروز ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت به یک موضوع بحث انگیز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مشکل عشایر بانمیل در منطقه از شهرستان گیلان غرب یک چالش پیش روست که نیازمند پیگیری و حل فصل عاجل دارد.

سرهنگ محمدی افزود: انتظار داریم نماینده محترم مشکل عشایر بانمیل را پیگیری کند چرا که این مهم به معظلی بدل شده که در بعد تفکیک حوزه استحفاظی استان کرمانشاه و بالاخص در حوزه گیلانغرب نیازمند توجه و حل و فصل کامل است.

موضوع برقراری مزایای رزمندگان معسر جامانده ، تعیین تکلیف مشکلات تسهیلات زلزله ، تجهیز بیمارستانهای سه شهرستان به امکانات و تکمیل چارت تخصصی آنها، زیرساخت ها و مشکلات پایانه مرزی سومار ، تسریع در روند احداث راه آهن خسروی، توسعه راههای مواصلاتی ، و صدور مجوز بازسازی روستاهای خالی از سکنه در نفت شهر، سومار وخسروی از جمله مباحثی بود که حسینی در دیدار با وزرای مربوطه موفق به اخذ دستور موافقت آنهاشده است.