آرایش-210x120 به گزارش مطلع الفجربه نقل ازحیا،طبیعی است که وقتی فردی (به ویژه زنان) آرایش می کند و در جامعه ظاهر می شود و رعایت شئونات اسلامی مانند حجاب را نمی کند موجب تحریک مردان می شود و در آنها زمینه گناه کردن را فراهم می کند.
هنگامی که این وضعیت در جامعه شیوع پیدا می کند همه حد و مرزها به تدریج شکسته می شود و حریم عفاف خدشه دار می گردد و گناه و آلودگی همه جامعه را فرا می گیرد لذا اسلام آرایش کردن دختران و خانم‏ها در صورتی که در دید نامحرم قرار بگیرند جایز نیست اما در میان محرمان و زنان (در صورتی که موجب مفسده و تحریک نباشد) اشکال ندارد و اگر زنی آرایش شده در کوچه و بازار و بین نامحرمان برود طبق بعضی روایات مورد لعن و نفرین خدا و ملائکه واقع می‏شود.

در جامعه امروزی ما معمول شده که زنان مقداری جزئی آرایش می کنند،آیا اشکال دارد؟

پاسخ : نه تنها هیچ یک از عرف ها ،عادت ها ،فرهنگ های بومی ،باورها و رسوم سنتی و یا رواج مدهایی که مغایر با حکم خداست ،سبب ملغی یا منسوخ شدن حکم خدا و یا حلال شدن حرام الهی نمی گردد،بلکه اساساً خداوند متعال انبیای خود را با براهین روشن و کتاب و به همراه اولیایش برای این فرستاد که مردم به جای پیروی از سنت آبا و اجدادیا اقوام ومدها ،از«سنت الله»پیروی کنند تا از ارتجاع نجات یافته ،رشد کرده و به کمال برسند.

لذا در مورد آرایش زنان در انظار عمومی نیز می فرماید «ولا تبرجن تبرج الجاهلیه الاولی »_یعنی :خود را مانند زنان جاهلیت نخست آرایش نکنید.یعنی مرتجع نباشد و به گذشتگان جاهل تاسی ننمایید.

قابل تأمل آن که این مهم در آیه تطهیر که با قید صریح خاص اهل بیت (ع)بیان شده است،بلکه می رساند که اولاً: این آرایش سنت جاهلی است و ثانیاً: دوری از آن سبب «تطهیر»است و انسان تا از آلودگی ها دور نشود،رشد نکرده و کامل نمی گردد و ثالثاً: تقلید از الگوهای سخیف،فسادآور است و بر خلاف سلوک الگوهای برتر «اهل بیت(ع)»است.