سرویس: ویژهکد خبر: 80609|10:17 - 1393/11/06
نسخه چاپی

ماهواره،آه نامه ای که جامعه رابه سمت آسیب های اجتماعی سوق می دهد

ماهواره،آه نامه ای که جامعه رابه سمت آسیب های اجتماعی سوق می دهد
295641_583به گزارشمطلع الفجر،هنگامی که حضرت علی علیه السلام خبر دار شدند که یک خلخال از پای زنی یهودی دزدیده اند فرمودند: اگر انسانی از این خبر بمیرد جای تعجب نیست.
آیا ما اکنون در مقابل ظلم بی اعتنا باشیم؟ آیا اگر ما بستری را فراهم کردیم تا به کسی ظلمی شود مقصر نیستیم؟اگر ما راه را برای خیانت و تجاوز باز بگذاریم مورد مواخذه قرار می گیریم و مقصریم. افرادی که خیلی راحت ماهواره می بینند فکر نمی کنند که چه بستری برای ظلم و جنایت برای فرزندانشان فراهم می کنند!

شاید ماهواره، ۱۰ها هزار فیلم مستند خوب هم داشته باشد، اما همه قبول دارند که اگر ماهواره فیلم های مستند وعلمی دارد، فیلم های مبتذلی هم دارد که از هر سمی برای جوانان ما کشنده تر است. توجیه خانواده ها این است که ما کانال ها را قفل می کنیم. اما آیا شما تمام ساعات شبانه روز در خانه مواظب هستید که فرزندانتان کانال ها را باز نکنند؟ آیا حتی احتمال هم نمی دهید که فرزندانتان بتوانند کانال ها را باز کنند. برخی می گویند: ما می خواهیم فرزندانمان را امروزی و آزاد بار بیاوریم تا خودشان انتخاب کنند. می گوییم پس سفره ای از غذای مسموم و سالم آماده کنید تا آنها خودشان غذای سالم را انتخاب کنند! می گویند: اگر به اشتباه غذای مسموم بخورند می میرند. می گوییم: پس آگاه باشید که فرزندانتان دارند از لحاظ روحی می میرند. آیا شما حاضر هستید عفت، دیانت،آسایش روحی، شخصیت و هویت جوانتان را بدهید تا چند فیلم ببینید؟ یعنی در کنار دیدن یک فیلم این قدر آسیب ببینیم؟

ماهواره ها مطالبات مردم را سمت و سو می دهند

ماهواره ها نقش عمده و تعیین کننده ای در سمت و سو دادن به مطالبات مردم دارند. دهکده جهانی مک لوهان نیز با این امکان عملی می شود و شعار« جهان وطنی» از این بستر امکان تعامل و نزدیکی فرهنگ ها را فراهم می کند. ماهواره ها در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و… آخرین دستاوردهای روز رابرای مردم دنیا عرضه می کنند. برای گریز از این موقعیت اجتناب ناپذیر آیا استفاده از اهرم قانون به تنهایی می تواند ما را از این تهاجم، مصون دارد؟ شبیخون فرهنگی به فرموده رهبر انقلاب یک واقعیت انکار ناپذیر است. نسل امروز ما با تناسب شرایط جهانی، مطالبات خاص خود را دنبال می کند. حذف این مطالبات نه امکان پذیر و نه عقلانی است. ماهواره ها در واقع آخرین دستاوردهای رسانه ای غرب برای تحقق اهدافی است که از سال ها پیش و با اتخاذ دکتران آمریکا برای رویارویی با انقلاب اسلامی تحت عنوان«تهاجم فرهنگی» تدارک دیده شده بود. این ابزار، به غرب این امکان را می دهد تا اینکه از مسیر سر راست و کم هزینه و با هدف قرار دادن باورهای دینی و مبانی اخلاقی، محتوای این انقلاب را دستخوش چالش های تدریجی و القای فرهنگ انفعال و بی تفاوتی قرار دهد. سلطه رسانه ای غرب به ویژه آمریکا، امروز توانسته است در پرتو استیلا و القای مولفه های خود سلیقه ها و گرایش های فرهنگی را به سمت تامین منافع خود هدایت کند.

دین ستیزی

روند جاری تبلیغات غرب که از طریق کانال های ماهواره ای و شبکه های اینترنتی و فیلم های هالیوودی پیش می رود سعی در تخریب چهره جهان اسلام و ایران دارد. جهان غرب با معرفی خود و لیبرال دموکراسی به عنوان منجی و دوست بشریت، سعی دارد خود را دوست و حامی مردم جهان و مسلمانان فرهنگ مهدوی و اسلامی را به عنوان دشمن و خطر بشریت نشان دهد.

تخریب اصل اسلام

در قالب فیلم: محاصره، شمشیر اسلام و… که در آنها اسلام و مسلمانان محور خشونت معرفی شده اند. در فیلم دلتا فورس دشمنان گاه با لهجه عربی الفاظی مانند«عدو» را به کار می برند و گاه با لهجه فارسی جملاتی چون« دشمن به ما حمله کرده» و «حاجی! یکی داره میاد» را به کار می برند. بر روی جعبه هایی که گاهی در مقابل مخاطب قرار می گیرد و جزو اموال دشمنان به حساب می آید، نمادهایی با آرم«لااله الاالله، محمد رسول الله» و علامتی شبیه آرم آستان قدس رضوی به چشم می خورد.

تخریب مهدویت

الف: در قالب فیلم:

مانند فیلم پیشگویی های نوستر آداموس محصول۱۹۸۱ اثر رابرت ژنت. این فیلم، حضرت مهدی علیه السلام را سومین شرآفرین پس از هیتلر و ناپلئون و خشن تر از آنان معرفی کرده است. فیلم سه مرحله دارد: گذشته، حال و آینده؛ گذشته«حال» که به حوادث اتفاق افتاده در عصر حاضر می پردازد و جالب این است که از میان حوادث حال به انقلاب اسلامی در ایران می پردازد. سپس با ذکر نمونه های فراوان در گذشته و حال بیننده را به این نتیجه می رساند که هرچه نسبت به آینده گفته است، محقق خواهد شد. آنگاه آینده مطابق میل سازندگان فیلم تحریف شده و بعد از همه می خواهند که اگر به فکر خود و فرزندان خود هستند باید تلاش کنند چنین آینده ای تحقق پیدا نکند.

ب: در قالب بازی

«جهنم خلیج فارس»،«معروف به یا مهدی: که کودک به جای قهرمان بازی که فردی است آمریکایی قرار می گیرد و باید با کشتن مسلمانان که با صدای نفرت آوری«الله اکبر» و «یا مهدی» می گویند، امتیاز به دست آورد و در نهایت به مراحل بالاتر می رود و گرنه با غفلت از آنان کشته شده و امتیاز از دست داده و یا از بازی اخراج می شود. بنابراین کودک چنان می شود که با شنیدن« الله اکبر» و «یا مهدی» تیر اندازی می کند و بالاخره در روح کودک، بذر نفرت از این دو واژه کاشته می شود.

ترویج منفعت گرایی، فساد و بی بند و باری

کفار با تطمیع مردم سست ایمان، سعی داشتند جلوی ترویج اسلام و گرویدن مردم به اسلام را بگیرند، در زمان حضرت علی (ع) یکی از اهرم های معاویه برای جلب بیشتر مردم به سمت خود و افزودن دشمنی میان مردم و امام، دادن رشوه و تطمیع مالی، مناصب و مقام به اطرافیان و مردم بود. این روند در زمان دیگر امامان نیز ادامه داشت و یکی از ایراداتی که حضرت امام حسین علیه السلام به یزید گرفت، به سبب ترویج لهو و لعب و شراب خوارگی او بود و این که او با میمون و بوزینه بازی می کرد. اکنون نیز ماهواره ها به شدت به دنبال ترویج فسادهای آن زمان هستند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد