سرویس: ویژهکد خبر: 73661|08:00 - 1393/08/24
نسخه چاپی

قالب معضلات اجتماعی کشور متأثراز فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای است/برد در عرصه جنگ نرم نیازمندارتقاء سواد رسانه ای و بصیرت افزایی است

قالب معضلات اجتماعی کشور متأثراز فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای است/برد در عرصه جنگ نرم نیازمندارتقاء سواد رسانه ای و بصیرت افزایی است

tasirate-manfi-mahvare-bar-khanevadehaبه گزارش مطلع الفجر ،بر طبق آمار مراکز مشاوره اجتماعی، بیش از ۸۰ درصد معضلات اجتماعی حال حاضر کشور همچون طلاق، تجاوز، دعوا، بداخلاقی و بی‌حجابی متأثر از فیلم‌های شبکه‌های ماهواره‌ای است.

در حال حاضر در استان بیش از سه تا پنج هزار شبکه ماهواره‌ای غربی قابل دریافت است و این به معنای پنج هزار پایگاه دشمن علیه فرهنگ تربیتی نوجوان و جوان است و نباید از این پایگاههای ضد فرهنگی غافل شد.

البته نکته قابل تامل اینکه ، رسالت شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی غربی تغییر جهان‌بینی و این به معنی تضعیف منجی عالم و تحریف موعود دنیا است.

موضوع دیگر اینکه رسانه و شبکه‌های ماهواره و اجتماعی ابزاری دوسویه است و چنانچه سواد آن تحت عنوان سواد رسانه‌ای و آگاهی از آن را داشته باشیم، می‌توانیم بهترین بهره را از آن ببریم.

آنچه مسلم است اینکه رسانه‌ها و بیش از۴۵ اپلیکیشن اندرویدی همچون واتس آپ، وی چت، تانگو، اینستاگرام و… را نباید جدا از فضای مجازی و سایبری تلقی کرد،چرا که هدف همه آنان یکی است و امروز زمان دسترسی و اتصال نوجوانان به محتویات مستهجن غربی از طریق شبکه‌های اجتماعی به ۷ثانیه رسیده است.

بی گمان از جمله آسیب‌های رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی تحت اندروید، ایجاد اعتماد و استفاده از ساده‌انگاری نوجوان است و دشمنان و خائنان با ترفند تشویق، ترغیب و دعوت نوجوان و جوانان ساده پندار به اردوهای تور گردشگری یک روزه آنان را به دام‌های فساد خود سوق می‌دهند.

tasirate-manfi-mahvare-bar-khanevadeha

بر اساس آمار و اخبار میانگین رده سنی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی اندرویدی،۱۴ سال است و این یک زنگ خطری جدی برای جامعه ما است.

حضور غیر هدفمند نوجوان صرفاً به منظور تفریح و کنجکاوی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضد اسلامی و مستهجن غربی،منجر به وقوع جرائم اجتماعی غیرقابل تصور می‌شود.

امر مورد تاکید دیگر در برنامه های رسانه ای غربی طرح این موضوع است که دسترسی به اطلاعات شخصی و به نوعی جاسوسی همواره امری بدیهی در حوزه کاری دشمن بوده است و از دیگر آسیب‌های توسعه شبکه‌های اجتماعی چون وی چت، واتس‌آپ، وی تاک و اینستاگرام و…سرقت هویت و اطلاعات شخصی است که بیش از نیمی از مشکلات فضای مجازی هموطنان را شامل می‌شود.

بی شک اگر در سایه ارتقاء سواد رسانه ای و ارتقای دانش بصیرتی خانواده و دانش اموزان خود را تجهیز ننمایند دانش‌آموزان و والدین و مدیران و معلمان مدارس در وادی جنگ نرم و دسیسه تفکری نسبت به آسیب‌ها و مشکلات سواد رسانه‌ای و آگاهی نداشته باشند، عرصه را باخته‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد