سرویس: ویژهکد خبر: 70692|09:22 - 1393/07/28
نسخه چاپی

هدف متعالي پيوند اوليا و مربيان رشد و اگاهي است/تحقق رسالت آموزشي اوليا و مربيان نياز مند شناخت تربيتي كافي است

هدف متعالي پيوند اوليا و مربيان رشد و اگاهي است/تحقق رسالت آموزشي اوليا و مربيان نياز مند شناخت تربيتي كافي است

IMG_0124 به گزارش مطلع الفجر،همکاری خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به وسیله انجمن اولیا و مربیان به مرحله ظهور می‌رسد و از سويي از میان عوامل تاثیرگذار بر منحنی رشد و تکامل دانش‌آموزان خانه و مدرسه دو اصل مهم به شمار می‌آیند.

در واقع اولیا به‌عنوان اولین مربیان کودکان و نوجوانان، دارای حق اظهارنظر و نظارت در مسایل آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان هستندوبا در نظر گرفتن این اصل است که می‌توان شاهد اجرای صحیح تعلیم و تربیت و رشد و تعالی آنان شد.

 

در نگاهي تجسمي اگر بخواهیم خانه و مدرسه را به شکلی دور و جدا از هم در نظر بگیریم هر کدام به تنهایی و بدون مشارکت هم بازدهی خوبی نخواهند داشت و دز واقع  این دو نهاد با مشارکت و همکاری با یکدیگر باید به عنوان مرکز دایره‌ای تصور شوند که هر کدام از دانش‌آموزان در سطح آن دایره قرار گرفته‌اند و طرح‌ها و برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش به مرحله عمل درمی‌آید به وسیله این دو نهاد با یک هدف دنبال می‌شود.

79376-237109-1402384627

امام جمعه گيلانغرب در  گفتگويي  با خبرنگار مطلع الفجر در خصوص اهميت و جايگاه خاص هفته پيوند اوليا و مربيان در مدارس چنين گفت :

امام جمعه گيلانغرب در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر ضمن تبريك هفته پيوند اولياء و مربيان  گفت :هفته پیوند اولیا ومربیان در حالی نامگذاری شده است که نیاز صد چندانی به برقراری ارتباط تنگاتنگ بین والدین – مربیان و دانش آموزان می باشد، ارتباطی که می تواند کمک بزرگی به رشد وتعالی و پیشرفت روزافزون دانش آموزان نمایدووالدين و مربيان بايد توجه داشته باشند كه پيوند اوليا و مربيان كانوني حيات ‌بخش و سازنده در راستاي ارتباطي مستحكم است.

حجت الاسلام محمد طه مهري  در خصوص ضرورت هاي تحقق رسالت اوليا و مربيان افزود:خانه و مدرسه زماني مي توانند رسالت آموزشي و تربيتي خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند كه هر يك شناخت تربيتي كافي داشته باشند و نقش تربيتي خاص خود را با بصيرت ايفا كنند.

وي رشد و آگاهي را هدف نهايي پيونداوليا و مربيان دانست  و  تصريح نمود :انجمن اوليا و مربيان كه درجهت رشد و آگاهي پدران و مادران و دست اندركاران تعليم وتربيت در مدارس گام بر مي دارد، بايد در تعليم و تبيين نقش هاي تربيتي خانه و مدرسه اهتمام ورزدواین تشریک مساعی خانه ومدرسه گامی است بسوی تعالی ورشد بیش از پیش فرزندان وکاستن ازاسترسها واضطرابهای فصلی وگاه به گاه آنان در حل و فصل مشکلات پیش روست.

امام جمعه گيلانغرب با تاكيد بر ضرورت تلاش بيش از پيش اوليا و مربيان  اظهار داشت :می بایست تلاش گردد این پیوند روز به روز مستحکم تر شده و ارتباط عاطفی خانه ومدرسه محصلین را در بهره برداری از علم ودانش تشویق نمایدچرا كه با نگاهی به کارنامه تحصیلی دانش آموزانی که این ارتباط کم رنگ وبعضا برقرار نشده است می بینیم که افت تحصیلی و ناراحتیهای روحی و روانی و استرسهای موجود دوبرابر همتایانی است که این ارتباط برقرار شده و از بار منفی آن کاسته شده است.

مهري در پايان  پيوند بين اوليا و مربيان را عامل مشكل زداي بسياري در حوزه دانش آموزي دانست  و گفت :واضح ومبرهن است که معلمان چون طبيبي براي دانش‌آموزان هستند و والدين نيز با كنترل فرزندان و ارتباط با مدرسه پيوند را با مدرسه هرچه بيشتر كرده و با چنين پيوندي جلوي بسياري از مشكلات و گرفتاري ‌ها گرفته خواهد شد.

ميتواننتایج پیوند اولیا و مربیان  را چنين عنوان كرد كهرابطه نزدیک و تنگاتنگ والدین و مربیان می‌تواند به آگاه‌سازی والدین در پیشگیری از اختلالات عاطفی دانش آموزان کمک کند و همچنين تبادل نظر علمی، حرفه‌ای، فرهنگی و اجتماعی والدین با دبیران در معرفی مشاغل اجتماعی به دانش آموزان دوره راهنمایی می‌تواند به تقویت انگیزه تحصیلی دانش آموزان منجر شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد