سرویس: ویژهکد خبر: 54354|07:20 - 1393/04/03
نسخه چاپی

روستای گلین در زمره 14 روستای آماده استقبال از مسافران تابستانی کرمانشاه

IMG_1431مطلع الفجر-ستایش‌فر:روستاهای گلین در گیلانغرب،چرمله علیا و ورمقان در سنقروکلیایی، روستای نوژی‌وران  هرسین،  پیران  سرپل‌ذهاب، حریر   دالاهو، کندوله  صحنه، سراب هرسم  اسلام‌آباد، شالان  دالاهو، فش کنگاور، سرخه دیزه  اسلام‌آبادغرب و روستای شمشیر، خانقاه و هجیج در پاوه آماده استقبال از مسافران تابستانی کرمانشاه هستند

 به گزارش مطلع الفجر،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه  درگفتگوییاظهار داشت: ۱۴ روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه از لحاظ زیرساخت‌ها و فضاسازی به منظور استقبال از گردشگران تابستانی آماده شده‌اند.

محمدرضا ستایش‌فر ، با اشاره به اینکه استان کرمانشاه همیشه مورد توجه مسافران داخلی بوده است اظهار کرد: این استان با آب و هوا چهار فصل یکی از پرتراکم‌ترین نقاط در کشور در بازه زمانی 90 روزه تابستان بوده است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه اولین جلسه ستاد جلسه اجرایی خدمات انسانی به منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مسافران تشکیل شده است افزود: علاوه بر 52 مکان اقامتی همچون هتل‌ها و مهمان‌پذیرها که دارای مجوز قانونی هستند خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس منتخب نیز به منظور تسهیل اقامت مسافران آماده شده‌‌اند.

ستایش‌فر با بیان اینکه 2000 اثر تاریخی ثبت شده در استان کرمانشاه وجود دارد عنوان کرد: استان کرمانشاه با داشتن کوهسارها، چشمه‌ها، آبشارها، روستاهای پلکانی و صنایع دستی چوبی و فلزی و بافته‌های سنتی جایگاه ممتازی در سطح کشور داشته و مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است.

وی در رابطه با آمادگی برای پذیرش مسافران گفت: علاوه بر آمادگی موزه‌ها و اماکن تاریخی به منظور استقبال از مسافران، از دو هفته قبل طرح تشدید نظارت بر اماکن اقامتی، پذیرایی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی آغاز شده و در طول تابستان نیز ادامه دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این جلسه برنامه‌های فرهنگی همچون توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی، بروشورها و نقشه به منظور معرفی ظرفیت و قابلیت‌های استان کرمانشاه به مسافران تصویب شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه 14 روستای هدف گردشگری کرمانشاه آماده پذیرش مسافران هستند افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته طرح دهیاران روستاها به منظور آموزش مردم روستاهای هدف گردشگری برای برخورد با مسافران و گردشگران برگزار می‌شود.

ستایش‌فر گفت: 14 روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه روستاهای چرمله علیا و ورمقان در شهرستان سنقروکلیایی، روستای نوژی‌وران در شهرستان هرسین،  پیران در سرپل‌ذهاب، حریر در  دالاهو، کندوله در صحنه، سراب هرسم در اسلام‌آباد، شالان در دالاهو، فش در کنگاور، گلین در گیلانغرب، سرخه دیزه در اسلام‌آبادغرب و روستای شمشیر، خانقاه و هجیج در پاوه هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد