سرویس: تازه های خبرکد خبر: 5286|17:21 - 1391/11/12
نسخه چاپی

علیرضا نوری زاده؛ از دزدی اشعار عرب تا کاسه لیسی حکام شیخ نشین/ سنگ تیپا خورده CIA و موساد (1)

مطلع الفجر-گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی مرصاد قصد دارد از امروز تا انتخابات ریاست جمهوری 92 هر هفته مستندات سوابق یک مزدور وطن فروش را برای مخاطبان خود منتشر کند.

به گزارش مطلع الفجر،سید محمد حسین خلیلی/ علیرضا نوری زاده در سال 1328 هجری شمسی در محله «دروازه قزوین» تهران به دنیا آمد.در حوالی سال 1340 خانواده نوری زاده به نجف اشرف مهاجرت می کند.

پدر نوری‌زاده قصد داشت در نجف به ادامه تحصیلات حوزوی بپردازد اما موفق نشد به مدارج علمی بالا نایل شود و پس از حدود 5 سال اقامت در نجف، سرانجام این شهر مقدس را ترک گفت و به ایران بازگشت.

پدر نوری‌زاده پس از بازگشت به تهران در دفترخانه اسناد رسمی (محضر) که متعلق به «شمس قنات‌‌آبادی»، نماینده مجلس شورای ملی (از طرفداران کودتای 28 مرداد سال 1332) بود به عنوان اندیکاتورنویس استخدام شد و پس از مدتی فعالیت، کارهای مربوط به عقد و عروسی را هم انجام می‌داد و به عنوان عاقد به مجالس عقد و عروسی اعزام می‌شد.

حاصل 5 سال اقامت در نجف برای علیرضا نوری زاده، فراگیری زبان عربی (با لهجه عراقی) بود که بعدها در زندگی او نقش اساسی ایفا کرد.

پدر نوری‌زاده پس از چندی به تبعیت از کارفرمای خود (شمس قنات‌آبادی) که از کسوت روحانیت خارج شده بود مکلا شد و کت و شلوار پوشید و کراوات زد؛ پس از گذشت دوران کوتاهی از استخدام پدری علیرضا نوری زاده در دفترخانه اسناد رسمی او از گمرک امیریه در جنوب تهران به محله نوساز و جدیدالتاسیس و گرانقیمت آپادانا (که آن زمان شمال تهران محسوب می‌شد) نقل مکان کرد؟!

علیرضا نوری‌زاده پس از اخذ دیپلم متوسطه برای ادامه تحصیل در رشته علوم قضایی وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد، در سال 1347 برای نخستین‌بار نام نوری زاده در صفحه شعر مجله هفتگی فردوسی به سردبیری عباس پهلوان به چاپ رسید.

یکی از حقه‌بازی‌های نوری‌زاده این بود که با توجه به آشنایی که به زبان عربی داشت اشعار و قطعات ادبی متعلق به شعرا و ادبای جهان عرب را ترجمه و به نام خود به نشریاتی چون فردوسی، خوشه، بامشاد، تهران مصور و امید ایران  منتشر می کرد.

همکاری با نشریات و درج نام علیرضا نوری‌زاده سبب توجه رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران به این دانشجو شد، در این زمان ریاست دانشکده حقوق بر عهده منوچهر گنجی از عوامل معروف سازمان اطلاعاتی آمریکا (CIA) بود، آشنایی منوچهر گنجی با نوری زاده در ادامه سرنوشت نوری‌زاده را رقم زد.

منوچهر گنجی، علیرضا نوری‌زاده را به همکاران خود در ساواک معرفی کرد،از طریق ساواک نوری‌زاده با محافل فرهنگی و دانشجویی از جمله با کاخ‌های جوانان متعلق به شهرداری تهران مرتبط شد و با همکاری شعرای علاقه‌مند به رژیم پهلوی به برپایی شب‌های شعر در کاخ‌های جوانان مبادرت ورزید.

در آن ایام با گسترش موج بیداری در میان مردم به ویژه پس از قیام پانزدهم خرداد سال 1342، هسته‌های مبارزه با رژیم شاه در دانشگاه‌ها و در میان جوانان شکل گرفت، رژیم می‌کوشید با تاسیس کاخ‌های جوانان و برگزاری مجالس لهو و لعب جوانان را از مبارزات سیاسی به مجالس عیش و عشرت بکشاند، در این رهگذر نیاز به افرادی مانند علیرضا نوری‌زاده بود.

ادامه دارد...

نوری زاده در کنار همسر و پسرانش امید و نوید و نیما

نوری زاده در کنارسید کاظم شریعتمداری

علیرضا نوری زاه در کنار ربع پهلوی

نوری زاده در کنارسیمین بهبهانی

نوری زاده در کناراردشیر زاهدی دیپلمات در دوران ستمشاهی

نوری زاده درکنار فرح پهلوی

نوری زاده در کنارخواننده فاسد لس آنجلسی معروف به ابی

نوری زاده حاضر در جلسه رای اعتماد گرفتن بختیار خونخوار و خروج شاه از ایران

منبع خبر : مرصاد نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد