سرویس: تازه های خبرکد خبر: 5217|21:20 - 1391/11/10
نسخه چاپی

ارسال موشک حامل میمون به فضا، غیرقانونی است!

مطلع الفجر-سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه گفت که اگر خبر اقدام ایران در پرتاب موشک به فضا درست باشد، ممکن است جمهوری اسلامی از قطعنامه‌های شورای امنیت سرپیچی کرده باشد.

به نقل از جام سیاسی؛ سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه گفت که اگر خبر اقدام ایران در پرتاب موشک به فضا درست باشد، ممکن است جمهوری اسلامی از قطعنامه‌های شورای امنیت سرپیچی کرده باشد. نولند با اشاره به اینکه راهی برای تایید انجام این اقدام در دست نیست، گفت که برپایه قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل، ایران از انجام هرگونه فعالیت و آزمایشی مرتبط با موشک‌های بالیستیک منع شده است.»

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس، در بازتاب موفقیت ایران نوشت: «ایران می گوید موفق شده به وسیله یک کاوشگر، یک میمون را به فضا بفرستد و دوباره آن را در زمین تحویل بگیرد. رسانه های ایران می گویند که این پروژه توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است.»

بی بی سی همچون گذشته در راستای زیر سوال بردن این موفقیت جمهوری اسلامی نوشت: «هیچ نهاد مستقلی این آزمایش فضایی ایران را تائید نکرده است.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد