سرویس: تازه های خبرکد خبر: 5098|06:11 - 1391/11/09
نسخه چاپی

کرمانشاه یک نمونه مینیاتوری زیبا از وحدت شیعه و سنی است/ وحدت به معنای حذف یک مذهب نیست

مطلع الفجر-معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: کرمانشاه می تواند به عنوان یک الگو برای وحدت و همدلی مذاهب اسلامی معرفی شود.

حجت الاسلام محمد حسن زمانی صبح امروز در حاشیه بیست و چهارمین همایش بزرگ وحدت که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: همایش وحدت فقط یک گردم هم آیی نیست بلکه عمل به یکی از دستورات صریح خداوند در قرآن است. زمانی افزود: با اینکه تلاش ها برای تفرقه میان شیعه و سنی از سوی دشمنان دین کم نبوده و متاسفانه برخی نیز در دام تفرقه افکنی دشمن افتاده اند اما تبیین نقاط مشترک و تقریب مذاهب اسلامی از سوی عالمان شیعه وسنی دنبال می شود و انشاالله به زودی این وحدت جهانی شود تا شاهد مجد و عظمت اسلام باشیم.این مدرس حوزه علمیه قم افزود: اندیشه های تکفیری از در هر مذهبی از مذاهب اسلام وجود داشته اما آنچه که مسلم است وحدت آنها با حفظ تمام اعتقادات و مقدساتشان کاملا میسر و البته ضروری است.

زمانی تصریج کرد: مبانی مشترک شیعه و سنی بسیار بیشتر از اختلاف نظرهاست و باید با تلاش و جهاد چشمگیر این مبانی وحدت را تقویت کرد تا دشمنان دین با تمام پشتوانه های مادی و دنیوی خود مبهوت قدرت وحدت در اسلام شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد