سرویس: تازه های خبرکد خبر: 5061|21:24 - 1391/11/08
نسخه چاپی

انگلستان هم اسرائیل را در لیست کشورهای نقض حقوق بشر قرار داد

انگلستان هم اسرائیل را در لیست کشورهای نقض حقوق بشر قرار داد

مطلع الفجر-وزارت امور خارجه انگلیس، دولت اسرائیل را به دلیل نقض حقوق بشر در لیست 28 کشوری قرار دارد که قوانین حقوق بشر را به اعتقاد آنها نقض می کنند.

دولت اسرائیل که اکنون برای مدت طولانی خود را بعنوان تنها دمکراسی در خاورمیانه معرفی می کند اکنون توسط یکی از کشورهای حامی خود در قاره اروپا به نقض قوانین حقوق بشری متهم شده است

به گزارش مطلع الفجربه نقل از روزنامه تلگراف چاپ لندن، در یک گزارش سه ماه که روز پنجشنبه توسط وزارت امور خارجه انگلیس انتشار یافته است و برای ماههای اکتبر تا دسامبر سال 2012 را شامل می گردد اسرائیل بهمراه افغانستان و بلاروس و زیمباوه در نقض حقوق بشر قرار گرفته اند و بصورت «در توجه خاص» در نظر گرفته شدند.

اگر چه در این گزارش عدم پرداخت حقوق گمرکی توسط اسرائیل به حکومت خودگردان، رهبری حکومت خودگردان را با چالشی بزرگ مواجهه کرده است؛ جنگ هشت روزه اسرائیل در ماه نوامبر علیه مردم غزه و بمباران نوار غزه و همچنین توسط شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری از دیگر موارد نقض حقوق بشر در اسرائیل محسوب می شود.

پس از اینکه فلسطینی ها موفق شدند در سازمان ملل قانون اساسی کشورشان را در مجمع عمومی به تصویب برسانند اسرائیلی ها برای عملیات مقابله به مثل 3 هزار واحد مسکونی در منطقه ( ای – وان ) از شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن را آغاز کردند. با این اقدام، دولت اسرائیل با فراخوانی سفرایش در کشورهای اسپانیا و سوئد روبرو شد، که با این حرکت دولت اسرائیل را محکوم کردند.

قبل از شروع درگیری های غزه در جنگ هشت روزه سفیر انگلستان در اسرائیل « هیتر گلد» به اسرائیل اخطار کرد که توسعه شهرک های یهودی نشین باعث کاهش حمایت بین المللی از این رژیم در سراسر جهان خواهد شد.

تا کنون دولت اسرائیل از نظر دادن در خصوص گزارش وزارت خارجه انگلیس در روز جمعه خودداری کرده است. اما مقامات نزدیک به وزارت خارجه اسرائیل می گویند که آنها این گزارش را خوانده اند اما چیزی که در این گزارش یافته اند اختلاف نظر در تبین موضوع است.

گزارش وزارت امور خارجه انگلیس همچنین رژیم اسرائیل را با حکومت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به چالش کشانده که قرار است این هفته شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو کشور سویس تشکیل جلسه بدهد که هم موضوع توسعه شهرک های اسرائیلی را و هم موضوع محاصره اقتصادی نوار غزه را در دستور کار خود دارد که اسرائیل قصد بایکوت این شورای حقوق بشر را دارد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد