سرویس: سیاسیکد خبر: 15239|13:38 - 1392/04/14
نسخه چاپی

ارتش مصر گذرگاه رفح را بست

ارتش مصر گذرگاه رفح را بست

ترس از روابط بین اخوان المسملین مصر و حماس موجب بسته شدن گذرگاه رفح شده است.

به نقل از راشاتودی، ارتش مصر دیروز(پنج شنبه) گذرگاه رفح، تنها معبر ارتباطی با نوار غزه در فلسطین اشغالی را بست.

نیروهای امنیتی مصر  با استقرار  خودروهای نظامی در این گذرگاه مانع عبور و مرور می شوند.  به گزارش این شبکه روابط بین اخوان المسلمین و حماس موجب شده است پس از عزل مرسی از ریاست جمهوری تدابیر امنیتی در این منطقه افزایش یابد.

ارتش مصر اعلام کرده است تنها برای مواردکمک های بشر دوستانه،  افراد با گذرنامه های خارجی و بیماران و دانشجویان اجازه عبور خواهد داد.  پیش از این روزانه بین هزار تا هزار و دویست نفر از این گذرگاه مرزی عبور می‌کردند که اکنون به حدود 100 نفر کاهش یافته است.

به گفته شاهدان بولدوزهای مصر از یک هفته پیش اقدام به تخریب تونل های زیر زمینی این منطقه کرده‌اند. پیش از این در این منطقه چند درگیری که منجر به کشته شدن نیروهای نظامی مصری شد به وقوع پیوسته بود.

از ماه ژوئن سال  2007  پس از این که جنبش مقاومت فلسطین، "حماس" توانست در یک انتخابات دموکراتیک در غزه، قدرت را به دست بگیرد، اسرائیل از زمین، هوا و دریا این منطقه را به محاصره درآورده است. این محاصره تاثیر وخیمی بر روی وضعیت انسانی و اقتصادی در این منطقه محاصره شده گذاشته است و عملا این منطقه را به بزرگترین زندان روباز در جهان تبدیل کرده است.

فلسطینی‌های مجبور هستند که برای به دست آوردن مایحتاج خود از جمله غذا، سوخت و دارو از تونل‌های زیرزمینی استفاده کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد