سرویس: تازه های خبرکد خبر: 13829|07:22 - 1392/03/31
نسخه چاپی

برای سم زدایی بدن این مواد را بخورید

برای سم زدایی بدن این مواد را بخورید

1241974_568مطلع الفجر-سم زدایی بدن تنها از طریق آنتی اکسیدان ها همچون مواد غذایی دارای ویتامین C انجام می شود.

دکتر صفوی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛با بیان اینکه سم زدایی از بدن از طریق آنتی اکسیدان ها انجام می شود، افزود: آنتی اکسیدان هایی که خیلی در سم زدایی بدن مؤثر هستند ویتامین C است که در مرکبات همچون پرتغال، نارنگی، لیموترش، لیمو شیرین،گوجه فرنگی و سیب زمینی است.
این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: سبزی های تیره رنگ هم دارای آنتی اکسیدان هستند و حتی میوه و سبزی هایی که زردرنگ هستند همچون زردآلو، آلو، شلیل، هلو، آنتی اکسیدان های خوبی هستند که علاوه بر مرکبات این ها هم می توانند برای سم زدایی بدن مناسب هستند و می توانند جلوی آلودگی ها را بگیرند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه گفت: با استفاده از مواد دارای آنتی اکسیدان بدن ما می تواند در برابر سمومی که ناشی از غذا و آلودگی هوا وارد بدن می شود، مقابله کند و نگذارد که به بدن آسیب برسد.
صفوی ادامه داد: کسانی که در محیط های خاص مثل کارخانه ها کار می کنند، حتما شیر را در میان وعده های غذایی بگذارند چرا که شیر هم حالت سم زدایی دارد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان به افرادی که می خواهند رژیم غذایی بگیرند، توصیه کرد: افراد در شرایطی که وزنشان غیر نرمال است باید برنامه ریزی غذایی داشته باشد، حتما مشاوره کنند و براساس وضعیت بدنش به کارشناسان تغذیه مراجعه کنند تا به آنها رژیم غذایی مناسب داده شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد