سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113414|14:55 - 1402/12/21
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

یادواره ۸۳۶ شهیدشهرستان گیلانغرب برگزار شد

یادواره ۸۳۶ شهیدشهرستان گیلانغرب برگزار شد
یادواره ۸۳۶ شهید گیلانغرب با نام سردار شهید جاوید الاثر نعمت به‌آئین و فرزند شهیدش «یوسف به‌آئین» در محل یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،در این آیین معنوی که با استقبال پرشور مردمی و با حضور حاج صادق آهنگران برگزار شد مدرس حوزه علمیه و دانشگاه طی سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا و با اشاره به اینکه آرامش و آسایش امروز کشور مرهون ایثارگری‌های شهدا است،اظهار داشت: شهیدان خود را فدای ولایت کردند تا حرف امام راحل بر زمین نماند، این‌ها کسانی بودند که صحنه جنگ را عوض کردند، کسانی که حتی سیم خاردار نداشتند اما به میدان رفتند و هستی خود را فدا کردند، بدن خودشان را سپر گلوله‌ها قرار دادند تا کشور آسیبی نبیند.

حجت الاسلام  مهدی خطیبی بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و نکو داشت یاد شهدا تاکید کرد و  افزود: ما مدیون شهیدان هستیم و هر قدر هم که در اکرام شهدا کوشش کنیم بازهم نمی توانیم یک قطره از خون آن ها را که در سنین جوانی ریخته شد، جبران کنیم، از این رو نباید عقبه خود و آنهایی که با جان و مال و وجودشان این کشور را اداره نمودند، فراموش کنیم.
 

در این مراسم  همچنین سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی؛ فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب  سبقه تحسین بر انگیز گیلانغرب در دفاع جانانه در ۸ سال دفاع مقدس را یاد اور شد و شهرستان شهرستان  را اطلس دفاع نامید.
وی گفت: حماسه مردم گیلانغرب در چهارم مهرماه سال ۵۹ در تاریخ سلحشوری مردمان این دیار ماندگار خواهد ماند.
سردار شهید جاوید الاثر «نعمت به‌آیین» سال ۱۳۵۹ در منطقه باویسی شهید شد که پیکر وی در این منطقه مفقود و جاوید الاثر ماند و فرزند وی «یوسف به‌آیین» در ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان یک بسیجی حین خدمت رسانی در دوران بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور به درجه شهادت نایل آمد.
 

شهرستان گیلانغرب  در غرب استان کرمانشاه با دو بخش مرکزی و گواور؛گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه ۱۵ کیلومتر مرز با عراق دارد و این خطه به عنوان پایتخت ایل کلهر با ۳۲ طایفه نامگذاری شده است.

شهرستان گیلانغرباگرچه در سایه مقاومت فرزدان دلیرش در قالب هسته های مقاومت مردمی  و نهایتا تیپ مسلم بن عقیل  جبهه ای نفوذ ناپذیر در برابر خط تهاجمی دشمن بعثی گشود اما  در دوران جنگ تحمیلی حدود ۱۵۰ نوبت آماج حملات و بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و نتیجه آن تخریب کامل شهر و ۳۰ روستای منطقه بود و این شهرستان به استعداد ۱۲ هزار رزمنده حدود ۷۵۰ شهید، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده تقدیم میهن کرده است.