سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113403|10:14 - 1402/11/16
نسخه چاپی

نامزد مجلس؛

"مردم سالاری "شاخصه اصلی نظام جمهوری اسلامی است

"مردم سالاری "شاخصه اصلی نظام جمهوری اسلامی است
نماینده ادوار گذشته مجلس گفت: قدرت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران همان "حضورحد اکثری مردم" در عرصه انتخابات و سرنوشت خود می باشد .

به گزارش مطلع الفجر ،فتح اله حسینی ؛نماینده شایسته  ادوار گذشته  حوزه  سرپل ذهاب ، گیلانغرب وقصر شیرین در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با عنوان اینکه ولایت فقیه و رهبری به حکم وکیل و ستون خیمه نظام  اند اظهار داشت: مقاوم معظم رهبری از همان آغازین لحظه سال نو موضوع انتخابات وضرورت مشارکت حد اکثری مردم را عنوان فرموند  و قطعا این نشان از جایگاه شاخص و حایز اهمیت این بستر سیاسی سرنوشت ساز است .

 

وی موضوع انسجام ملی  و اتحاد همگانی را نیاز برهه کنونی  کشور  دانست و چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و پرشوری   را که محور تاکیدات رهبر انقلاب در ضیافت افطار مسئولان در ابتدای سال جاری بود  را یاد آوری کرد .

 

حسینی "وجه مردمی" نظام جمهوری اسلامی را مولفه قدرت استراتژیک کشور خواند و ابراز داشت : همه نظام و مردم  عزیزباید در تحقق  اصل امنیت ، سلامت ، رقابت ،  بستر "حضور حد اکثری" را فراهم کنند تا محاسابت دشمن و برنامه ریزی موهوم حضور حد اقلی مردم مد نظر  دشمنان ناکام بماند .

وی ماهیت مردم سالار  محور بودن نظام جمهوری اسلامی را  یکی از اصول  متمایز  در نظامهای جهان خواند و  تصریح کرد : از مردم سالارترین نظام‌های جهانی، نظام جمهوری اسلامی ایران است و قطعا  به دلیل اهمیت این موضوع در همان آغاز نظام، قانون اساسی برای نشان دادن مردم سالاری دینی تصویب شد.

 

نماینده ادوارگذشته  حوزه  سرپل ذهاب ، گیلانغرب وقصر شیرین گفت:در بسیاری نظامهای  حاکم جهانی  روال حکمرانی سلطنتی ودیکتاتوری و سیطره مدیریتی  نسل به نسل  را شاهدیم اما در کشور ما، الحمدالله به همت مردم و رهبری حضرت امام( ره ) قانون اساسی چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دربدو پیروی انقلاب تصویب شد که همین اصل موید مردمی بودن این انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ادوار گذشته مجلس با تایید اینکه مشکلات اقتصادی  کنونی کشوری و چالش های معیشتی  انکار ناپذیر و تکلیف مداری را برای مسولان  تشدید می کند  تصریح کرد :  بدون شک القای نا امیدی، القای بر اندازی  و تشتت علیه نظام از اهداف جنگ ادراکی و نرم دشمن برای نیل به اهداف  و خوی مستکبرانه است و مردم  ما با بصیرت اسیر این عوام فریبی نخواهند شد .

 

وی  افزود :"انتخابات" یک رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی است و مردم عزیز با مشارکت در انتخابات مسیر سرنوشت زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را رقم می‌زنند و فریب جنگ ادراکی و شناختی دشمن  نخواهند خورد .

 

 حسینی  انتخابات پر شور  اسفند ماه را  بستر ایجاد تکلیف بیشتر برای نمایندگان و ایجاد یه مجلس قوی ومتعهد دانست و خاطر نشان کرد :قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل حضور گسترده  و مشارکت  حد اکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دارای مسئولیت بیشتری خواهند شد .