سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113383|08:14 - 1402/11/19
نسخه چاپی

دکتر نجفی:

مشارکت حد اکثری گیلانغربیها در انتخابات گذشته تابلوی وفاداری به انقلاب است

مشارکت حد اکثری گیلانغربیها در انتخابات گذشته تابلوی وفاداری به انقلاب است
فرمانده سپاه گیلانغرب گفت: حماسه‌آفرینی مردم گیلانغرب با ۷۹ درصد مشارکت در انتخابات سال ۱۴۰۰ نمودی از وفاداری به آرمان‌های انقلاب و بلوغ سیاسی مردمان این دیار است.

محمدجواد نجفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی   مطلع الفجر؛ اظهار داشت: مردم دومین شهر مقاوم کشور مردمی متدین، ولایی و انقلابی هستند که ریشه در ارزش‌های والای اسلامی داشته و همواره پای نظام ایستاده و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بوده‌اند. 

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: مردم گیلانغرب سوای تابلوی مزین و فاخر خود در هشت سال دفاع مقدس، همیشه پای نظام بوده‌اند، در کوران اغتشاشات هیچ‌گونه ناامنی در گیلانغرب شکل نگرفت و که البته نقش بزرگان در این مهم به وضوح روشن بود و مردم این دیار از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدند. 

نجفی گیلانغرب را مهد وفاداران نظام و مشهد شهیدان و  وادی رزمندگان بی‌ادعا و چهره‌های متمایز  دفاع مقدس دانست و گفت: این دیار فرزندان شایسته‌ای در سطح استان و کشور تحویل جامعه داده است و در هر مسئولیتی که از فرزندان این دیار بهره برده‌ایم به‌خاطر تعهد، متانت، صلاحیت‌های اخلاقی و نگاه جهادی آن‌ها موفق بوده‌ایم.



گفتمان انقلاب اسلامی متاثر از اسلام و  قالب متفاوت تاریخ اسلام بود


وی تاکید کرد: در بزنگاه‌ها و هر دم صدای انقلاب اسلامی و تأثیر این انقلاب در مرکزیت کشور به گوش رسید به همان اندازه در دوردست‌ها و در شهر شهید خوش‌روان‌ها و خداکرمیان و پرماها هم شنیده شد. 

فرمانده سپاه  گیلانغرب ماهیت انقلاب اسلامی را منظومه‌ای متعالی، فرا منطقه‌ای   عنوان کرد و افزود: در میان انقلاب‌های در آنالیز و مطالعه،  کنشگری‌های مدنی، سیاسی  و انقلاب‌های موجود تاریج معاصر و جهان پر واضح است که دیگر کشورهای جهان چنین درک و فهمی از انقلاب برای مردم آن‌ها وجود نداشت چون انقلاب اسلامی ایران با گفتمانی متفاوتی، ریشه در تاریخ اسلام داشت. 

وی به ماهیت بدون استقلال، خودکفایی و اقتدارحاکمیت طاغوت اشاره کرد و گفت: آمریکای قبل از انقلاب در راستای حاکمیت ظالمانه و ستیز مستکبرانه خود  نفوذ و سیطره سنگینی بر منافع  و موجودیت ایران  داشت و این قطعا از بی‌لیاقتی حاکمان طاغوت بود اما امام عزیز به تاسی از حکومت پیامبران  همه طاغوت و جریان استکبار را با همراهی مردم عقب نشاند. 

نجفی پیروی انقلاب اسلامی را سرآغاز استقرار حکومت الهی و نابودی خط استکبار و طاغوت عنوان کرد و گفت:   نقطه آغازین سرافرازی و حرکت به سمت قله‌های پیروزی و دست‌یابی به نقاط قوت و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، همین دهه فجر است، در واقع دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و امروز در آستانه انتخابات تبیین همان ضرورت حیاتی جامع است. 

فرمانده سپاه گیلانغرب در پایان با اشاره اهمیت انتخابات، بیان داشت: قطعا میزان مشارکت مردم، اندازه قدرت چانه‌زنی مسئولان ما را در عرصه‌های مختلف مشخص می‌کند همچنین مشارکت بالای مردم پای صندوق‌های رأی زمینه حضور مسئولان و توجه بیشتر را فراهم  و بار دیگر وفاداری مردم در سایه حضور حداکثری را رقم خواهد زد.