سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113373|15:49 - 1402/11/13
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

انقلاب امام راحل به منفعت طلبی استکبار در ایران پایان داد+عکس

انقلاب امام راحل به منفعت طلبی استکبار در ایران پایان داد+عکس
امام جمعه شهرستان گیلان غرب گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی.رخ. به منفعت طلبی و حضور استکبار جهانی در ایران خاتمه داد.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه شهرستان گیلان غرب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان در مصلی مسجد جامع ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی اظهار داشت: انقلاب حاصل یک نهضت ۱۵ ساله امام راحل و حاصل سال‌ها مجاهدت علمای بزرگ بزرگ از میرزا میرزا کوچک خان جنگلی، میرزای شیرازی، شهید فضل الله نوری، تلاش‌های ستارخان و باقرخان و نهایتاً امام راحل با تدبیر خود این زحمات مجاهدین را با پیروزی انقلاب به ثمر رساند.

حجت الاسلام موسوی گفت: امروز،که امام وارد ایران شد ۳۳ کیلومتر مردم به استقبال امام رفتند، تخمین ۴ میلیون استقبال مردمی همه از عظمت و حب مردم به امام بود.

وی افزود: امام یکی از بارزترین یکی از الهی‌ترین شخصیت‌های عصر بود که پرچم مبارزه علیه طاغوت را بر افراشت.

خطیبه نماز جمعه شهرستان گیلان غرب امام خمینی رحمت الله علیه با مبارزات ابراز، داشت: خود خاطرات مبارزات انبیا. ع. و بعثت پیامبران را در اذهان زنده کرد.

امام جمعه شهرستان گیلان غرب افزود: انقلاب امام در صدد تربیت تعهد افراد و پرورش معنویت در جامعه بود.، امام به تعبیر مفسرین، زلزله ای عاطفی و سیاسی در دنیا ایجاد کرد؛طاغوت را دگرگون و دولت‌های استکباری را به سخره گرفت.

وی  بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید و ابظهار داشت: امروز وظیفه ماست تا از دستاوردهای انقلاب یاد کنیم و در این مسیر در جامعه ره آورد انقلاب را تبیین نماییم؛ امام حیثیت ایران را در جهان احیا کرد و عزت را به مردم بازگرداند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب به عدم خودکفایی و بی‌کفایتی شاهان در عصر طاغوت اشاره کرد و گفت: شاه به مانند یک دست نشانده و یک گاو شیری برای استکبار به حساب می‌آمد؛ امام آمد منابع و منفعت طلبی غربی‌ها را ناکام کرد و دست صهیونیست و استکبار را از دامن این ملت کوتاه نمود؛ امام امت اسلام را بیدار کرد

حجت الاسلام موسوی گفت: امروز هر روز بیش از پیش آثار این انقلاب را دربین ازادگان و خط مقاومت از یمن تا غزه می‌بینیم و این درس را آزادگان از نهضت امام عزیز فرا گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: از معجزات امام رحمت الله علیه این بود که مردم عزیز را در لحظه لحظه حیات و بسترهای انقلاب دخیل و سهیم و صاحب رای کرد؛ امام انقلاب را بدون مردم نمی‌خواست و نمی‌پسندید؛مردم بدون رای هم امام را می‌پذیرفتند اما ایشان حکومت را به رای گذاشت تا مردم در تعیین حکومت و سرنوشت خود همراه و سهیم باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان گیلان غرب گفت: یکی از بهترین دستاوردهایی که امام راحل بر آن تاکید داشت اقامه قسط و عدل در جامعه بود ما مردم باید به حضور پرشور در انتخابات، خانواده، عزیزان و جامعه را دعوت کنیم؛ کاندیداهایی را انتخاب کنیم که درصدد ایجاد عدالت در جامعه هستند در خط ولایت و خداوند باشند؛ نمایندگانی که نگاه ویژه و دلسوزانه‌ای به مناطق محروم داشته باشند را انتخاب کنند.

وی تعهد مداری، انقلابی بودن و مردمداری را از شاخصه‌های یک نماینده خوب دانست و گفت: نماینده باید منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح دهد نماینده‌ای که در صددمنافع حزبی و شخصی باشد نماینده نیست.

امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت آنچه درباره کنونی ضرورت انقلاب اسلامی است حضور پرشور مردم و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی در بستر انتخابات پرشور با حضور منسجم مردم عزیز است.