سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113340|13:42 - 1402/10/09
نسخه چاپی

فرماندارگیلانغرب؛

حماسه 9دی و بصیرت مردم، جنگ ترکیبی و فتنه استکبار راناکام گذاشت

حماسه 9دی و بصیرت مردم، جنگ ترکیبی  و فتنه استکبار راناکام گذاشت
فرماندار شهرستان گیلان غرب گفت: ۹ دی که تجربه هوشمندی و بصیرت مردم عزیز در سال ۸۸ رقم خورد حقیقتاً روز یأس و ناامیدی دشمنان و فتنه انگیزان بود .

به گزارش مطلع الفجر ، دکتر پروین در مراسم گرامی‌داشت روز بصیرت و حماسه ۹ دی در گیلان غرب   به ماهیت هجمه و جنگ‌های تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت: رخداد جنگ‌ها در روی این کره خاکی در مقیاس جغرافیایی به جنگ‌های محلی ،منطقه‌ای ،فرامنطقه‌ای و حتی جنگ‌های جهانی بوده  و از بعد دیگر نیز به جنگ‌هایی با ماهیت کلاسیک، نامنظم، اقتصادی، روانی، امنیتی و اعتقادی مواجه بودیم .

وی گفت: جنگ‌های سرد و گرم و جنگ نرم و جنگ ترکیبی و هیبریدی مصادیق دیگری  از جنگ و هجمه  است که در برخی کشورها، طرف متخاصم مشخص اما در نمونه‌های دیگر مانند جنگ ترکیبی و شناختی دشمن شما نمایان نیست.
 

پروین ابراز داشت: در جنگ ترکیبی تاکید دشمن بر به کارگیری روشهای نوین و ترکیبی مهره و چهره‌های داخلی فریب خورده  است جنگ‌های ترکیبی در شکل‌های نوین نمایان‌ترین شکل بارز هجمه‌های سال‌های اخیر دشمن در کشور ما بوده است.

وی ابراز داشت : در سال ۸۸ بحث شایبه تقلب در انتخابات بستری شد تا دشمن طمع کرده و با سوءاستفاده از شرایط سیاسی و اجتماعی کشور با فتنه انگیزی بلوا آفرینی کند اما متاسفانه  در این میان ان چهره های لیدر و خواصی که باید بحث دموکراسی را مطرح می‌کردند، نکردند و با بوق و کرنا و فریفتن افکار عمومی فریب خوردگان را به کف خیابان کشاندند و با خسارت به اموال خصوصی و بیت المال و توهین به مقدسات ساختار شکنی  کردند و سعی در خدشه وارد کردن به بسترهای بنیادی انقلاب را داشتند .

وی گفت: در جریان فتنه ،فتنه گران  حتی به مقدسات و نهضت عاشورایی امام حسین علیه السلام نیزرحم نکردند و به آنها توهین شد و حتی در بازشماری آرای انتخابات تغییری ایجاد نشد اما با وجود این شفافیت سازی و تمکین به آرای مردم، بانیان فتنه و خواص بی‌بصیرت نپذیرفتند و این پاشنه آشیلی شد تا مردم به پای آرمانه‌های نظام آمدند .

دکتر پروین تصریح کرد :مردم  با حماسه حضور خود و بصیرت عقیدتی در 9 دی ماه 88 به فتنه هفت ماهه و خسارت به اموال عمومی و بیت المال و ساختارشکنی مقدسات سال ۸۸ پایان دادند و بار دیگر به آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کردند.

مقام عالی دولت در شهرستان گیلانغرب گفت : امروز بر ماست در شرایطی که دشمن برای سوء استفاده از شرایط کشور ما مترصد هر فرصت است فریب شعارهای دشمن را نخورده و در "فقدان بصیرت"، جای خود را بشناسیم و در صف دشمن قرار نگیریم .
 

وی افزود:امروز بر ماست در جایگاه  مسئولان ،متنفذین، بزرگان، سیاسیون و حتی در خانواده‌ها ،"هوش اجتماعی و سیاسی" جوانان و نوجوانان خود را با بصیرت افزایی بالا ببریم تا دشمن با سوء استفاده از جوانان ما در مسیر توطئه و فتنه‌انگیزی خود آنها را نفریبد.

وی همچنین بحث انتخابات اشاره کرد و تاکید نمود: ما در بحث انتخابات باید با بصیرت پای کار باشیم و در دو عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور و انسجام خود را در مسیر تحقق دموکراسی و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و دخیل شدن در سرنوشت خود به کار گیریم حضور انسجام حداکثری ما مردم در عرصه انتخابات در واقع وزنه چانه زنی و قدرت سیاسی و دیپلماتیک کشور را در جهان مقبول‌تر و ارزنده‌تر و حائز اهمیت‌تر خواهد کرد.