سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113337|15:12 - 1402/10/08
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

بصیرت مردم در"حماسه 9 دی" آتش فتنه گران را خاموش کرد

بصیرت مردم در"حماسه 9 دی" آتش فتنه گران را خاموش کرد
امام جمعه گیلانغرب گفت : در سال دی ماه 88 بصیرت و حماسه حضور مردم آتش فتنه گران را خاموش و دشمنان را نا امید کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام و المسلمین موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز مصلی مسجد جامع گیلانغرب ضمن  گرامی داشت هفته بصیرت ، حماسه 9 دی ماه را یک حرکت خود جوش مردمی و مایه یاس دشمنان و بدخواهان نظام و ملت خواند .


 خطیب نمازجمعه گیلانغرب  اظهار داشت:فتنه ۸۸ از سوی فتنه انگیزان ، حرکتی ضد ولایت انبیاء، پیغمبران و اهل بیت بود.
 ویدر تشریح ماهیت اهداف فتنه گران ، افزود : آنها کوشیدند ولایت فقیه را تضعیف و از بین ببرند که با حماسه ۹ دی توسط اکثریت مردم که،  نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود  ،فتنه فتنه‌گران را خاموش کرد.

 

 *حماسه ۹ دی: پالایشی در انقلاب اسلامی

 حجت الاسلام موسوی  با عنوان اینکه 9 دی خاطره ای ماندگار در وفاداری به نظام و انقلاب بود ، یاد آور شد  :حماسه 9 دی پالایشی در انقلاب اسلامی ایجاد کرد همچنین که زیاده خواهی منفعت طلبان و  مستکبرین جهان با افرادی که خود راپدرخوانده‌های خود خوانده انقلاب  می دانستند را برای همیشه رسوا نمود. 

 

*ولایت فقیه در سلسله ولایت باری تعالی است

وی با استناد به نقل  حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) ولایت خدا،  پیغمبران  و اهل بیت، را از جانب خدا دانسته و سپس ولایت علما و ولی فقیه را در سلسله ولایت باری تعالی و اهل بیت دانست.

*جایگاه ویژه زن در اسلام 

خطیب نماز جمعه شهرستان گیلانغرب ، ضمن تشریح فضایل و سیره فاطمی  در مکتب اسلام  به عظمت جایگاه زن در اسلام پرداخت و با ذکر برخی از فرامین حضرت امام خامنه ای در خصوص زن، به  پیام توحیدی اهمیت اسلام و رهبران دینی درباره  جایگاه زن  در اسلام پرداخت.

*آتش جهنم برای خود ذخیره نکنیم!

حجت الاسلام موسوی  در خطبه اول  به ذکر اهمیت تقوا و اثرات آن پرداخت و عدم رعایت تقوا را مساوی با ذخیره کردن آتش در عالم ابدی برای خود دانست وگفت: تقوای هر کسی را نسبت به شغلش با اهمیت دانست. 

*ضرورت شناخت نقش افرینی  افزاد در جامعه

امام جمعه گیلانغرب با توجه به مصادیق تقوا در زندگی روز مره افزود:رعایت نکردن تقوا در" شغل خود" ، مصداق کم فروشی است ـــ وکیل و نماینده و قاضی  اگر خدا را مد نظر نگیرند و منفعت شخصی را بر مصالح عمومی ترجیح دهند یعنی خرید آتش جهنم را در زندگی ابدی خریداری کرده اند.