سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113331|15:47 - 1402/10/04
نسخه چاپی

دکتر نجفی؛

ضرورت نقش آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات

ضرورت نقش آفرینی سیاسی بسیج در برگزاری انتخابات
فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب گفت : امروز ما دراین برهه از زمان به نقش آفرینی بسیج در بعد "سیاسی" و انتخابات بیش از حضور این شاکله درسایر ابعاد در مایوس نمودن دشمن معتقد هستیم.

به گزارش مطلع الفجر ،فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب گفت جشنواره مالک اشتر یکی از برنامه‌های خاص مجموعه سپاه و بسیج  و قطعا افزایش سطح آمادگی در راستای صیانت ازارزش های والای نظام اسلامی مهمترین هدف جشنواره مالك اشتراست.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی در جمع  مسئولان و رده های برتر جشنواره مالک در گیلانغرب اظهار داشت:جشنواره مالک در گیلان غرب به منظور ایجاد یک رقابت سالم در بین رده و اقشار بسیج و سپاه برگزار شد که نهایتاً بعد از ارزیابیهای میدانی رده‌های برتر و نمونه تجلیل و شناسایی می‌شوند.

وی تصریح کرد : برنامه‌هایی که در سطح کلان در مجموعه بسیج اجرا می‌شوند دارای دو بعد اساسی است که یکی  "تقویت ساخت درونی بسیج" است که باید با این کارها آن استحکام سازمانی لازم را در سپاه و بسیج مسجل کنیم وقتی این استحکام محقق شد آن موقع است که ما شاهد اثربخشی بسیج در بعد بیرونی آن خواهیم بود.

نجفی ابراز داشت :به فضل الهی ما امروز این اثربخشی بسیج در عرصه‌های مختلف در سطح شهرستان گیلان غرب را می‌بینیم ،این اثربخشی بسیج یکی در بعد امنیتی و دفاعی است که امروز خدا را شکر هم سپاه و هم بسیج در بعد امنیت در سطح بین الملل ،کشور و استان برای خود نام و نشانی کسب کرده است.
 

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد : شهرستان گیلان غرب هم به فضل خدا و به برکت وجود شما بسیجیان گرانقدر جزو شهرستان‌هایی بود که در فتنه‌های سال ۱۴۰۱ جزو شهرستان‌های سفید مطرح گردید و هیچ مشکلی در شهرستان وجود نداشت.

وی به نقش بسیج اشاره و یاد اور شد : اثربخشی بسیج را امروز شماها در عرصه فرهنگ فرهنگ ایثار و شهادت عرصه‌های نرم مشاهده می‌کنید که بسیج هم پیشرونده هم پیش برنده است و این محقق نمی‌شود مگر به برکت وجود شما بسیجیان عزیز که همواره در صحنه اید.

وی گفت: امروز وجود بسیجیان عزیز در لایه و اقشار مختلف و نقش آفرینی آنها مولفه پیشروندگی و پیش برندگی بسیج را معنا بخشیده و این حضور را در قالب اقتصاد مقاومتی ،اردوهای جهادی، گروه‌های نقش آفرین بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی و خدمت به مردم است که بدون شک  بسیج در این بستر نقش بالنده‌ای دارد.

فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب در جمع بسیجیان جشنواره مالک اشتر گفت: آن بعدی که امروز ما در همین برهه از زمان بیش از سایر ابعاد به آن نیازمندیم یا بهتر بگویم در کنار سایر ابعاد نقش آفرینی بسیج امروز احقاق می‌شود بحث نقش آفرینی بسیج در بعد "سیاسی" است.

دکتر نجفی یاد آورشد:به منظور ایجاد یک انسجام و حضور حداکثری در عرصه انتخاباتی که ما در چند ماه آینده به عنوان یک رویداد سیاسی بزرگ در کشور داریم قطعاً به نقش آفرینی بسیج نیازمندیم؛ اینجاست که اهمیت این موضوع از فرامین آغازین سال ۱۴۰۲ رهبر معظم انقلاب که فرمودند:" بایستی این انتخابات با مشارکت قوی و حداکثری و به عنوان یک انتخابات رقابتی و یک انتخابات سالم همراه با امنیت برگزار شود." هویدا بود .

وی افزود:چون ما در آستانه هفته بصیرت ، در آستانه حماسه ۹ دی و آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها قرار داریم، لازم است که ما بسیجیان به طور رسمی از هم اکنون بُعد آغاز نقش آفرینی در عرصه سیاسی انتخابات به منظور ایجاد یک بسترمطلوب برای حضور حداکثری مردم عزیز به عنوان ماموریت اصلی خود در قشر اقشار بسیج قلمداد کنیم .

دکتر نجفی گفت: وقتی که ما از مشارکت حداکثری در انتخابات حرف می‌زنیم یعنی مشارکت قوی، یعنی مشروعیت نظام در خارج و مقبولیت در داخل کشور و این حضور حد اکثری در واقع پشتوانه نظام را در چانه زنی‌های بین‌المللی تقویت می‌کند .

وی به نقش مردم سالاری و مردمداری درحکومت و دنیای سیاست اشاره افزود: کشور و حکومتی می‌تواند در دنیا حرف خود را محکم بزند که از پشتوانه خاص مردمی برخوردار باشد این نظام سیاسی ما نظام سیاسی امامت و امت بایستی از این پشتوانه قوی مردمی و در بستر انسجام و حضور حداکثری در انتخابات برخورد باشد.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب با عنوان این مطلب که ما در بحث انتخابات و مشارکت انتخاباتی ما با دو بعد مواجهیم گفت:در بحث انتخابات اگر دو بعد محقق شودو ما به آن عمل کنیم جامعه ما واکسینه می‌شود.

وی در تشریح این ابعاد اظهار داشت:در این بعد گردش نخبگان به وجود می‌آید و وقتی نخبگان ما از طیف‌های مختلف سیاسی دچار چرخش شوند گردش یابند این نخبگان دیگر میل به سمت قدرت طلبی پیدا نمی‌کنند و می‌دانند که قدرتی که در دست دارند یک قدرت اعتباری است که باید چند صباحی به دیگری واگذار کنند .
دکتر نجفی تصریح کرد :بعد دیگر "مشارکت حداکثری" ، بحث انتقال قدرت است، انتقال قدرتی که دارای پشتوانه مردمی باشد به راحتی از یک طیف و جریان سیاسی به دیگری منتقل می‌شود.

وی به نقش و رسالت بسیج در برهه انتخابات اشاره و تصریح کرد : امروز ما وظیفه داریم در قالب جهاد تبیین ،جهاد امید آفرینی و در قالب جهاد خدمت رسانی به مردم نقش آفرینی کرده و در این ابعاد محقق کنیم قطعاً شاهد یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم خواهیم بود.

*تفکر بسیجی ؛باوری ماندگار است که درطوفان و ناملایمات رنگ نمیبازد

امام جمعه شهرستان گیلان غرب نیز  در مراسم باشکوه جشنواره مالک اشتر در شهرستان گیلان غرب گفت: در میان بسیج و فرماندهان رده‌های بسیج که نقش آفرینی می‌کنند اگر نباشد "باور به بسیج"حضورها پررنگ و موثر نخواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: بسیج یک باور است باوری به مانند باور حضرت یاسر و سمیه که وقتی به حضرت پیامبر اکرم.ص. ایمان آوردند در حد شهادت حضرت سمیه شکنجه شد که از باور به رسول خدا دست کشد و پای باور و ایمان خود به خدا و رسول الله به شهادت رسید و از اعتقاداتش دست نکشید وی افزود: بسیجی تفکری ماندگار است که با طوفان‌ها و ناملایمت‌ها و تندبادها فکرها و عقیده‌ها در شاکله و مجموعه آن تغییر نخواهند کرد باور باید این چنین با ثبات و قلبی باشد.  

صبح امروز 33نفر در رده های مختلف بسیج گیلانغرب در "جشنواره مالک اشتر"تجلیل شدند

جشنواره مالک اشتر معرف رده‌های موفق و برتر سپاه و بسیج  است و  افزایش سطح آمادگی در راستای صیانت از ارزش های والای نظام اسلامی مهمترین هدف جشنواره مالك اشتر است و باید گفت .افزایش سطح آمادگی در راستای صیانت از ارزش های والای نظام اسلامی مهمترین هدف جشنواره مالك اشتر است.