سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113328|03:48 - 1402/09/30
نسخه چاپی

گزارش؛

چشم‌انتظاری بیماران گیلانغربی برای نصب سی‌تی‌اسکن در بیمارستان

چشم‌انتظاری بیماران گیلانغربی برای نصب سی‌تی‌اسکن در بیمارستان
مردم گیلانغرب از عدم فعال‌سازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان الزهرا این شهرستان گلایه‌مند هستند درحالی‌که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تیرماه وعده یک‌ماهه آغاز خدمات‌رسانی این دستگاه را داده بودند.

به گزارش مطلع الفجر ،مطالبه عمومی برای نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان گیلانغرب به سال‌ها قبل باز می‌گردد با این وجود شکل فیزیکی دستگاه سال گذشته به بیمارستان آمد اما در تنگنای زیرساختی هنوز مردم بی‌بهره از آن هستند.


حوالی تیرماه سال جاری ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکنی که ماه‌ها است در بیمارستان مستقر و هنوز آماده نشده است چیست این بود که با تلاش‌های انجام شده ان‌شالله تا یک ماه آینده این خدمت به مردم عزیز عرضه خواهد شد اما اکنون چهار ماه از آن وعده می‌گذرد اما همچنان خبری از تحقق آن نیست.

 

برهمین اساس به سراغ مسئولان بیمارستان الزهرای گیلانغرب رفتیم تا درباره مطالبه عمومی مبنی بر شفاف‌سازی آخرین وضعیت سی‌تی‌اسکن این بیمارستان که قریب به یک سال پیش در اختیار قرار گرفته و هنوز فعال نشده و همچنین سونوگرافی مستقر در این بیمارستان توضیح دهند.


سی‌تی‌اسکن بیمارستان گیلانغرب دی‌ماه به‌بهره‌برداری می‌رسد

شیرزادیان؛ مدیر بیمارستان الزهرا گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دو دستگاه سونوگرافی در بیمارستان وجود دارد و در حال ارائه خدمت است اما دستگاه سی‌تی‌اسکن سال گذشته تحویل شبکه بهداشت شده است.

 

وی افزود: با توجه به برند دستگاه و ساخت فضای فیزیکی خاص دستگاه، سال گذشته همزمان با تحویل دستگاه، فضای فیزیکی در قالب مناقصه‌ای با مدت زمان یک‌ساله توسط خود دانشگاه علوم پزشکی تحویل پیمانکار شده و ماه گذشته با رفع ایراد، موقتا به این شبکه تحویل شده است.

 

شیرزادیان‌ گفت: یکسری ملزومات به ارزش حدود ۲میلیارد تومان برای دستگاه مذکور لازم است که حدود سه ماه است به دانشگاه اعلام شده و خرید و تهیه آنها در اختیار دانشگاه است.

 

وی در خصوص زمان بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن، گفت: این دستگاه هفته آینده تحویل شبکه خواهد شد و ان‌شالله امید است در ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی مطلع الفجر، بیمارستان الزهرا( س ) گیلانغرب در فروردین‌ماه ۱۳۸۵ و در زمینی به مساحت کل ۶۰هزار متر مربع و با مساحت فضای سرپوشیده ۱۰هزار و ۵۰۰ متر مربع به همراه ۹۶ تخت‌خواب تاسیس شد.

 

بیمارستان الزهرا( س ) گیلانغرب، مرکز درمانی است که به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وابسته است و در حال حاضر ۴۰ تخت فعال دارد.

 

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۶۰هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و گواور دارد که نزدیک به ۲۲هزار نفر جمعیت در شهر گیلانغرب ساکن هستند.

مطلع الفجر

تهیه گزارش: مجتبی جنگلی‌نیا