سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113325|08:26 - 1402/09/30
نسخه چاپی

سلامت؛

پیام اگاهسازی شبکه بهداشت گیلانغرب در مورد "آبله مرغان"

پیام اگاهسازی شبکه بهداشت گیلانغرب در مورد "آبله مرغان"
با توجه به شیوع بیماری ویروسی "آبله مرغان" ،شبکه بهداشت گیلانغرب پیام آگاهسازی عمومی منتشر کرد .

به گزارش مطلع الفجر ،با توجه به شیوع بیماری ویروسی آبله مرغان در برخی نقاط شهرستان گیلانغرب به منظور آگاهسازی خانوادها شبکه بهداشت  و درمان شهرستان پیام اگاهسازی منتشر کرد .

*"آبله مرغان" را بهتر بشناسیم؛

آبله مرغان بیماری‌ ویروسی و شایع در دوران کودکی که همراه با ایجاد بثورات جلدی و خارش شدید ظاهر می‌شود. این بیماری شدیدا واگیر دار بوده و می‌تواند از افراد بیمار به افراد سالم منتقل شود. ابتلای بزرگسالان به این بیماری ویروسی از شدت بیشتری نسبت به کودکان برخوردار است. از زمان ابتلا به بیماری تا ظاهر شدن علائم حداکثر ۲۱ روز طول می کشد و پس از ۱۰ روز بهبودی حاصل می‌شود. فرد بیمار به راحتی می‌تواند از طریق سرفه، عطسه و همچنین زخم‌های بثورات پوستی خود، سایر افرادی که با او از نزدیک در ارتباط هستند را هم مبتلا کند.

*خارش از علائم اولیه آبله مرغان است
افراد باید با دیدن علائم و ایجاد خارش در قسمت‌های مختلف خود، حتما جهت معاینه و تشخیص به پزشک مراجعه نمایند، زیرا در این صورت می‌توانند هم از شدت بیماری خود بکاهند و هم از انتقال آن به دیگران و مادران باردار خودداری کنند.
. اگر فرزند شما مبتلا به آبله مرغان بود علاوه بر تحت درمان قرار دادن او، تا بهبودی کامل زخم ها، کودک را از رفتن به مدرسه منع کنید تا بیماری به سایر افراد انتقال پیدا نکند.
علائم آبله مرغان
بیماری آبله مرغان در کودکان معمولا به صورت خفیف ظاهر می‌شود و از بیماری‌های شایع در زمان کودکی محسوب می‌شود، ابتدا علائمی مانند سرماخوردگی در فرد احساس می‌شود و ممکن است آبریزش بینی یا حتی سرفه و عطسه نیز مشاهده شود. ولی در موارد شدید آن بثورات جلدی ممکن است کل بدن را درگیر کنند. ایجاد ضایعات چشمی و گوشی نیز در اثر این بیماری مشاهده شده است.
📨شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب