سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113311|18:08 - 1402/09/15
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

ماهیت اجرای برنامها در هیات مذهبی باید مردمی باشد+عکس

ماهیت اجرای برنامها در هیات مذهبی باید مردمی باشد+عکس
امام جمعه شهرستان گیلان‌غرب گفت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در قالب هیئات مذهبی باید بر پایه مدیریت مردمی باشد.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه شهرستان گیلان غرب ضمن اشاره به جایگاه و شانیت آیین عزای ائمه اطهار (ع)  در بین مردم گفت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در قالب هیات مذهبی باید بر پایه مدیریت مردم می‌باشد.

 

 

حجت الاسلام موسوی  اظهار داشت: ماهیت مردمی هیات ها

و این عنایت اهل بیت عصمت وطهارت (ع) در گیلانغزب که علم عزا  در دست مردم یک دست شیعه در گیلانغرب  است  خود مایه برکات معنوی است.

وی تصریح کرد: قطعا آیین های عزا و مراسمات مذهبی و تدارک مراسمات بصیرتی مایه آگاهی، بخشی دینی و اعتقادی و از مصادیق جهاد تبیین است.

 

حجت الاسلام موسوی به ماهیت عاشورایی و انقلابی  شکل گیری گروهای ازادیخواه و مقاومت در جهان اشاره نمود و ابراز کرد: امروز اگرفلسفه اعتقادی گروههای آزادیخواه و جبهه مقاومت را بررسی کنیم خواهیم دیدکه اکثریت به اتفاق یا در تاسی مستقیم از حادثه عاشورا و یا سرمشق گرفته از انقلاب اسلامی هستند که در هر دو حوزه تاثیر گذاری و تاثیر پذیری از مکاتب اسلامی، انقلابی است.

 

وی بر فراگیر شدن بیش از پیش خیمه عزای فاطمی در فضای عمومی جامعه تاکید و ابراز داشت: امروز در راستای،نشر فرهنگ معنوی اسلامی و فاطمی باید عزاداری برای حضرت فاطمه (س) مثل عزای  امام حسین.ع. پرشور و در همه خانه هایمان  نمود پیدا کند.

 

امام جمعه گیلانغرب در جمع فعالان هیات مذهبی شهرستان گفت:همه ما باید  پرچمدار دهه فاطمیه باشیم چرا که  زنده نگهداستن فرهنگ فاطمی همان اهرم مصونیت بخش در برابر فتنه هایی از جنس" زن، زندگی، ازادی" است و از سویی در ابعاد اجتماعی فرهنگی "فرهنگ فاطمی"  مروج فرهنگ قناعت، ولایتمداری، سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب ست.