سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113143|09:24 - 1402/05/10
نسخه چاپی

تحقق خدمت در آستانه اربعین حسینی ؛

جاده برکت در مرز خسروی نمونه یک کار راهبری و جهادی است

جاده برکت در مرز خسروی نمونه یک کار راهبری  و جهادی است
جاده برکت بعنوان یک کار بسیارمهم و راهبردی با سرعت و جدیت در خسروی به همت قرارگاه نجف به نمایندگی از قرارگاه امام حسن (ع) در حال ساخت است.

به گزارش مطلع الفجر ،طرح  جاده برکت که در آستانه اربعین حسینی(ع) در غرب استان کرمانشاه و مرز خسروی  در حال پیگیری است تدبیری عقلایی در ایجاد یک راه دسترسی ترانزیتی به موازات مسیر عبور زائران است تا تداخلی بین آمد و رفت کامیون‌ها و زائران نباشد.

اگرچه طرح جاده برکت را  به عنوان یک مصوبه راکد از سالهای گذشته میتوان قلمداد کرد اما امروز با ورود قرارگاه نجف و کلید خوردن یک کار جهادی  اکنون شاهد پیشرفت امید بخش و بلکه سریع در تحقق این طرح و نوید ایفای یک نقش موثر در بستر  کار معنوی از سویی  و کار اقتصادی از طرف دیگرهستیم .
 

به گفته مسئولان در سنوات قبل  و در موسم اربعین  حسینی (ع)، ازدحام جمعیت باعث توقف و ترافیک  کامیون های حمل بار و چالش ترانزیتی  و نهایتا" دستور توقف و ممنوعیت تردد کامیونها صادر میشد که هم به اقتصاد آسیب می زد و هم تجار و راننده گان در این ماجرا معترض و متضرر می شدند.

اگرچه این جاده برای تسهیل تردد زوار اربعین و از سویی تسهیل در  تردد کامیونهای حمل بار پایانه ی مرز خسروی در دستور کار دولت قبل قرار گرفت ولی به دلیل  فراهم نبود جدیت در اجرای طرح و توجه به اهتمام آن ،بستر اجرا ،عملیاتی نشده بود و  در واقع  در زمره  پروژه های معطلی بود که در این دولت با توافق استاندار کرمانشاه(نماینده دولت) و قرارگاه امام حسن(ع)-به نمایندگی قرارگاه خاتم سپاه- توسط قرارگاه نجف اجرا می گردد.

در راستای عملیاتی شدن کار ،پروژه در ۱۵ تیرماه   سال جاری تحویل قرارگاه نجف شد و به روال معمول کارهای جهادی ؛ جلسه هماهنگی و تقسیم کار بلافاصله در روز جمعه۱۶تیرماه درقصرشیرین برگزار  و همان روز بازدید عوامل اجرایی و پشتیبانی در زمین خالی محل اجرای پروژه برگزار و عملا"کار کلید خورد.

به مشابه یک کار عملیاتی  ؛سردار محمدنظر عظیمی ؛فرمانده قرارگاه نجف با بکارگیری امکانات و ماشین آلات رده های نیروی زمینی سپاه در منطقه غرب  یک کارگاه در محل پروژه ایجاد کردند و کار با همت و قدرت تمام و با توکل بر خدا و به نیت خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) شروع شد .

*تسهیل تردد زوار اربعین و روانسازی ترانزیت کالا و خدمات  از مرز خسروی
استاندار کرمانشاه در حاشیه  بازدید  از پروژه  جاده برکت  در خصوص  جاده برکت گفت :جاده برکت یکی از توافقات استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است که با همت استانداری_کرمانشاه و قرارگاه نجف اشرف مسیر  ۴بانده برای تردد کامیون های پایانه باربری خسروی، با روحیه و کار جهادی شروع شده و در حال اجر می باشد.
 

دکتر صحرایی گفت: تا آستانه اربعین پیش رو جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی به طور کامل از هم جدا خواهند شد که این مهم کمک می‌کند تا مسیر زائران کاملاً آماده پذیرایی عبور زائران پیاده و سواری‌ها و ماشین‌های مسافری باشد و در عین حال به موازات یک جاده عریض چهارگانه برای آمد و رفت کامیون‌ها و ترانزیت نیز آماده سازی خواهد شد.

فرمانده  قرارگاه منطقه‌ای نجف‌ اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آستانه اربعین پیش رو جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی به طور کامل از هم جدا خواهند شد که این مهم کمک می‌کند تا مسیر زائران کاملاً آماده پذیرایی عبور زائران پیاده و سواری‌ها و ماشین‌های مسافری باشد و در عین حال به موازات یک جاده عریض چهارگانه برای آمد و رفت کامیون‌ها و ترانزیت نیز آماده سازی خواهد شد.
 

سردار محمدنظر عظیمی تصریح کرد :جاده برکت ؛یک کار بسیارمهم و راهبردی که با سرعت و جدیت در خسروی  به همت قرارگاه نجف  بعنوان  طرحی که یک مسیر امن و سریع را برای تردد زائران اربعین و همچنین کامیونهای پایانه مرزی خسروی به ارمغان می آورد میتواند نمونه تحقق یک کار جهادی و عملیاتی خوب باشد که هم فعلان عرصه اقتصادی و ترانتزیت از تبعات ان بهرمند خواهند شد و هم بستر تردد زوار حضرت سیدالشهدا  (ع)تسهیل خواهد شد .
 


جاده برکت به طول ۳.۴ کیلومتر در حال احداث است و با احداث آن مسیر کامیون‌های ترانزیتی حمل بار از مسیر تردد زوار جدا می‌شود.

این محور چهار خطه بوده و اربعین امسال توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف سپاه زیربارترافیکی می‌رود.

طبق اعلام قرارگاه منطقه‌ای نجف سپاه، اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۸۱ میلیارد تومان است.