سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113109|12:47 - 1402/04/26
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

عده ای سعی در بردن فضای شهرستان به سمت تفرقه و اختلاف دارند+تصاویر

عده ای سعی در بردن فضای شهرستان به سمت تفرقه  و اختلاف دارند+تصاویر
امام جمعه گفت :برخی در شهرستان به دنبال به حاشیه بردن سرمایه ی اجتماعی هستند، تمایل دارند شهرستان را به سمت اختلاف پیش ببرند.

به گزارش مطلع الفجر ،علی پروین رئیس دفتر شورای نگهبان در شهرستان گیلانغرب  در دیدار با امام جمعه شهرستان بمناسبت روز شورای نگهبان گفت: انتخابات یک میثاق ملی است و تجلی اراده سیاسی مردم است می‌طلبد که تمان نهادها دست در دست هم بدهند در این راستا تا توفیقی باشد در برگزاری سالم انتخابات و تحقق منویات مقام معظم رهبری

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظمانقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری به چهار مقوله در رابطه با انتخابات اشاره داشتند؛ یکی سلامت انتخابات یکی امنیت انتخابات،مشارکت و رقابت در انتخابات این چهار مقوله بسیار مهم و حائز اهمیت است

http://www.matlaelfajr.ir/images/122215/800/450

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب در دیدار با رئیس دفتر و جمعی از اعضای شورای نگهبان شهرستان  ضمن گرامی  داشت یاد وخاطره شهدا امام شهدا همه کسانی که در ۴۴ سال  اخیر برای سربلندی کشور برای حفظ افتخارات و دستاوردها تلاش کردند جان شیرینشان را فدای انقلاب کردند اظهار داشت: انشاالله که همه ی ما مشمول دعای شهدا شویم و در مسیر خط شهدا بتوانیم سربلندانه و با افتخار قدم برداریم.

وی تصریح کرد: نگرانی هایی در مورد  مسائل انتخابات هم وجود  دارد ؛ برخی در شهرستان به دنبال به حاشیه بردن این سرمایه ی اجتماعی هستند با متن هایی که می نویسند با صحبت هایی که انجام می دهند تمایل دارند شهرستان را به سمت اختلاف پیش ببرند

 

 امام جمعه گیلانغرب   رواج اختلاف در شهرستان رامورد تذکر قرار داد و یاد آور شد: فضای این یک خطر است برای شهرستان که افرادی خواسته و عامدانه دنبال این هستند که فضای اختلاف را در شهرستان زیاد کنند. 

 

وی وجود یک جریان انقلابی روشن را  تحسین کرد و گفت: با این وجود  به حمدالله یک جریان مومن و انقلابی  ممنسب به شهدا در شهرستان وجود دارد  این جریان مومن انقلابی اکثریت مردم در همه ی مسائل شهرستان حضور دارند. 

 

حجت الاسلام  فاطمی نسب افزود: در این مسئله ی نا امید سازی اگر مسؤولین ما در شهرستان  به رسالتشان عمل نکنند اگر دنبال ایجاد تنش های سیاسی تفرقه بین مردم و طوایف مختلف  گروهای مختلف باشند  این  به همان نیت دشمن دامن می زند .

 

وی تاکید کرد: ما هشدار می دهیم اگر کسی دنبال تنش در شهرستان باشد ما برخورد می کنیم حتما مردم را در جریان قرار می دهیم، اگر مسؤولین دنبال مسائل سیاسی و انتخاباتی یک گروه خاص باشند این باعث دلسردی می شود.

 

امام جمعه گیلانغرب  از مشارکت و حضور مردم شهرستان د مراسمات ملی مذهبی تقدیر و افزود: اگر به عنوان نقطه  عطفی در دینداری مردم بخواهیم اشاره کنیم جریان غدیر است مردم چند هزار نفر پای غدیر مشارکت کردند حضور پیدا می کنند استفاده می کنند در شب صحنه سازی غدیر به یک شکل در طول روز  ودر طول هفته این نشانه ی دینداری مردم است.

 

وی براز داشت: گیلانغربی که شیعه نشین است نمونه اش هم در همین نماز جمعه اش نماز جمعه باشکوه مراسمات فرهنگی محلات مختلف که همه ی محلات دارند آماده عزاداری محرم می شوند اینها از برکاتی است که خدا در این شهرستان قرار داده و همه اش از برکت خون شهداست.

 

حجت الاسلام  ففاطمی نسب گفت: عده ای دوست ندارند برخی از مسؤولین ما متاسفانه تمایلی ندارند که این مشارکت و این اتحاد در شهرستان حفظ شود و لذا مدام دنبال تفرقه افکنی و مدام دنبال این هستند مردم و قبایل را در مقابل هم قرار بدهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسؤولین ما در شهرستان  کاری نکنند مردم نسبت به مشارکت شرکت در صحنه سیاسی انتخابات که یک صحنه وسیع و مهر تایید دیگری بر نظام جمهوری اسلامی است فضای نا امیدی در شهرستان و استان ما شکل بگیرد.

 

امام جمعه  گفت: برخی از مسؤولین متاسفانه از تریبون های رسمی در مجلس برخی موضع گیری ها داشتند که این موضع گیری ها ممکن است تبعاتی را ایجاد کند.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب  با دفاع از عملکرد استاندا افزود: ما وقتی که می بینیم جناب استاندار به عنوان نماینده دولت دارد تلاش می کند و زحمت می کشد برخی از آقایان به جای اینکه بیایند حمایت کنند هدایت کنند و پشتیبانی کنند می‌آیند عملکرد چند ماهه را زیر سوال می برند.