سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113096|07:00 - 1402/04/22
نسخه چاپی

پزشکی؛

خروج تومور مغزی با استفاده از سامانه هوشمند رهیابی عصبی در کرمانشاه

خروج تومور مغزی با استفاده از سامانه هوشمند رهیابی عصبی در کرمانشاه
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام عمل جراحی خروج تومور مغزی با استفاده از سامانه هوشمند رهیابی عصبی در کرمانشاه خبر داد

به گزارش مطلع الفجر ،وی گفت: در این عمل جراحی که توسط دکتر «سعید قارویی» متخصص جراحی مغز و اعصاب برای مددجوی ۳۹ ساله صورت گرفت، از سامانه هوشمند رهیابی عصبی ( Neuronavigation) استفاده شد.

«حامد بهرامیان» افزود: لوکالیزه کردن ضایعه مغزی برای برداشتن بدون خطر ضایعه و با حاشیه مناسب یک موضوع حیاتی و مهم در جراحی‌های مغزی است و از موضوعات مورد بحث در جلسات علمی می‌باشد.

وی اضافه کرد: براین اساس سیستم نوروناویگیشن برای این منظور برای کمک به جراح برای دسترسی مناسب و خارج سازی حداکثری ضایعات مغزی طراحی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اساس کار ناویگیشن برای دیدن نوک پوینتر در مغز و تطابق همزمان آن با تصویر مغز بیمار مانند MRI مغز یا CT اسکن مغز بیمار است لذا قبل از جراحی MRI و CT اسکن مناسب با پروتکل ناویگیشن انجام می‌گردد و حین جراحی از تصاویر مناسب با بازسازی و سه بعدی استفاده می‌شود.

وی در پایان افزود: از دستگاه ناویگیشن می‌توان برای نمونه‌برداری ضایعات عمیق مغزی استفاده کرد که به عنوان frameless stereotactic biopsy شناخته می‌شود./ ایرنا