سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113076|03:29 - 1402/04/09
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب؛

امریکا سردمدار تروریسم علیه "حقوق بشر ایرانیان" است +تصاویر

امریکا سردمدار تروریسم علیه "حقوق بشر ایرانیان" است +تصاویر
حجت الاسلام عبدی پور گفت :حقیقتاً رژیم آمریکا از روی استیصال اقدام به رهبری کارزاری جهانی برای استفاده از تروریسم علیه حقوق بشر ایرانیان می‌کند.

به گزارش مطلع الفجر ، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب  ضمن اشاره به جنایات امریکا و مقوله حقوق بشر آمریکایی در بین صلاتین نماز جمعه گیلانغرب  گفت :در حالی آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر مدعی حفظ حقوق بشر شده و سایر کشورها را به نقض آن محکوم می‌کنند که این روزها بیش از هر زمانی تناقض‌های رفتاری این دولت متخاصم مشخص شده و دنیا شاهد جنایاتی است که سیاستمداران بر مردم این کشور روا داشته‌اند. 
وی  حقوق بشر امریکایی را واژه ابزاری  امریکا دانست و  ابراز داشت : به ویژه یکی از کشورهایی که از این عنوان مقدس سو استفاده می‌کند و در چند دهه اخیر با دخالت در مسائل امنیتی جهان، منجر به ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بیگناه شده، ایالات متحده آمریکا است.
حجت الاسلام عبدی‌پور؛  تصریح کرد :ابتکار مقام معظم رهبری در نامگذاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی دارای پیام های بسیار مهمی است.
وی گفت : تاکنون اسناد بین‌المللی متعددی برای تدوین و حمایت از حقوق بشر تدوین شده است. در این میان‌ ایالات متحده که خود را پرچم‌دار رعایت حقوق بشر تلقی می‌کند، یکی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در داخل و خارج از آمریکا به شمار می‌آید.
 

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب حقوق بشر برای آمریکا ابزاری علیه کشورهای مستقل، جهت تحت ‌فشار قرار دادن آنان است تا به اهداف سلطه‌گرایانه خود دست یابد. 
وی یاد آور شد :ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب  به عنوان یک کشور قدرتمند آماج حملات ضدبشری آمریکا قرار گرفت؛ اقداماتی همچون حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، بمباران شیمیایی سردشت، ترور شخصیت‌های برجسته سیاسی و انقلابی کشور، ترور 17 هزار انسان بی‌گناه و... از جمله جنایاتی است که توسط آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده است، اگرچه این اقدامات تا به امروز ادامه داشته و آمریکا از هیچ ابزاری جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده است.
 

وی  به مصادیقی روشن از نقض آشکار حقوق بشر  توسط امریکا اشاره و گفت : از اعمال تحریم‌های ظالمانه و محروم‌سازی ایران در دسترسی به منابع مالی خود برای مدیریت امور و منع ارسال اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کووید-۱۹ با هدف نجات جان ایرانیان گرفته تا ترور سردار مدافع واقعی حقوق بشر حاجقاسم سلیمانیکه تروریسم دولتی محسوب می‌شودهمه و همه از نقض این حقوق آشکار است . در حقیقت رژیم آمریکا از روی استیصال اقدام به رهبری کارزاری جهانی برای استفاده از تروریسم اقتصادی، درمانی و دولتی علیه حقوق بشر ایرانیان می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلان غرب افزود: در راستای تبیین و روشنگری در برابر جنایات امریکا،  از ششم الی دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و بایدهمه ما  از این فرصت برای روشنگری و بصیرت‌افزایی در میان مردم استفاده کنیم.