سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113042|07:10 - 1402/03/14
نسخه چاپی

فوری

زمین لرزه 4.7ریشتری گیلان غرب را لرزاند

زمین لرزه 4.7ریشتری گیلان غرب را لرزاند
زمین لرزه ای به بزرگی 4/7 ریشتر صبح امروز گیلانغرب و شهرستانهای همجوار را لرزاند.

به گزارش مطلع الفجر ،صبح امروز دو زمین‌لرزه‌ای پی در پی به بزرگی ۴.۷ و ۴ ریشترکه  کانون ان در «گهواره» در استان کرمانشاه  بود گیلانغرب و شهرهای همجوار را لرزاند.
شدت زلزله ها به صورتی بود که در گیلانغرب اکثریا مردم انرا احساس و از منازل خود بیرون زدند .
زلزله‌ای به شدت ۴.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین ساعت ۸:۲۱ دقیقه صبح امروز ۱۴ خرداد در گهواره کرمانشاه به وقوع پیوست.در کمتر از سه دقیقه بعد، ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه «گهواره» کرمانشاه برای بار دوم و این بار با شدت ۴ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید.این زلزله‌های نسبتا شدید در بیشتر شهرستان‌ها وروستاهای اطراف هم احساس شده است.
محمدباقر محمدی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاهادامه داد: در پی وقوع زمین‌لرزه در گهواره کرمانشاه، چهار تیم‌‌ ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.
وی اضافه کرد: براساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله ۴.۷ و ۴ ریشتری در منطقه گهواره  شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه، هیچگونه خسارتی نداشته است.

 امدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاهدامه داد: نیروهای عملیاتی هلال‌ احمر استان کرمانشاه کماکان در تمام شعب و پایگاه‌های امداد و نجات در آماده‌باش کامل هستند..