سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112412|08:55 - 1401/01/15
نسخه چاپی

یادداشت؛

فرجام مبهم فراموشی کرونا در تعطیلات نوروز وبازگشایی حد اکثری! مراکز آموزشی؟

فرجام مبهم   فراموشی کرونا در تعطیلات نوروز وبازگشایی حد اکثری! مراکز آموزشی؟
استمرار تمهیدات پیشگیرانه کرونا و جدیت در فرهنگ سازی برای تزریق واکسن توسط مردم از ضرورتهای در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی است.

به گزارش مطلع الفجر ،‍در شرایطی مدارس در بحبوحه کرونا بازگشایی شدند که  از یک سو  کنش و حساسیت ها و پایش همه گیری کرونا با جدیت گذشته پیگیری نمیشود و بسیاری محدودیت هالغو و یا کلا ازیاد برده شده اند و از سوی دیگر  مردم عزیز  در شرایطی که اصلا بحث منتفی شدن کرونا و پایان این بلای منحوس  و مرگبار  اعلام نشده و به مانند اتش زیر خاکسیر هر ماه یک بار شاهد ظهور سویه ای جدید هستیم، متاسفانه بسیاری   هنوز دوز سوم را تزریق نکرده  اند، فرزندانشان  نیز اکنون در فضایی  تجمعی، شلوغ ودر مجاور جمع دانش اموزی مدارس واقع شده اند با امار بالایی  واکسن زده  نیستند و این همجواری مستعد شکل گیری سویه ای نو یا خیز سویه قبلی،بعد مدت کوتاهی  است.

بر اساس  اظهارات مسولان ستاد پیشگیری کرونا، نتایج مدیریت هوشمند کرونا از ۳تا ۱۳فروردین نشان می‌دهد میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به کرونا در مکان‌های عمومی ۵۳.۹۷ درصد بوده است.

ما اطلاعی نداریم که هم‌اکنون واریانت جدیدی وارد کشور شده یا سویه غالب چیست؛ چرا که این مسئله رصد نمی‌شود.

پس از بازگشایی مدارس، احتمال گردش ویروس در جامعه بیشتر هم می‌شود و احتمال طغیان بیماری وجود دارد. در هفته‌های آینده احتمالا شاهد خیز ویروس خواهیم بود.

 جواب  دو سوال بدیهی  حایزاهمیت است؛

آیا ما  در آستانه پایان کرونا هستیم و یا خاطرمان با تزریق حد اکثری  فراوانی جمعیت بزرگسالان و دانش اموزان از تثبیت سلامت عمومی آسوده   نموده ایم که با ارامش خیال   دامن اجتماعات را بروی حضور دانش  آموزان  و دانشجویان باز کرده ایم؟⁉️