سرویس: ویژهکد خبر: 112257|14:34 - 1400/09/28
نسخه چاپی

استانداری کرمانشاه رتبه برتر کشور را در ارتقای سلامت اداری کسب کرد

استانداری کرمانشاه رتبه برتر کشور را در ارتقای سلامت اداری کسب کرد
استاندار کرمانشاه گفت: براساس نتایج ارزیابی عملکرد چهارساله استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور در حوزه ارتقای سلامت اداری، مقابله با فساد و صیانت از حقوق از شهروندی در نظام اداری، استانداری کرمانشاه رتبه برتر کشور را کسب کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،«هوشنگ بازوند» شنبه شب در نشست شورای معاونان، مشاوران، فرمانداران و مدیران کل دفاتر استانداری در سالن شهدای دولت استانداری با تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه و صادقانه مجموعه کارکنان و همکاران کوشا و پرتلاش در تمام واحدها، به گزارش آذرماه وزارت کشور و اعلام نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: کسب رتبه برتر استانداری کرمانشاه حاکی از انجام امور بر پایه قانون مداری، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف توسط همه همکاران سخت کوش و با اخلاص است و به این مهم با تمام وجود افتخار می کنم.

وی افزود: امروز بسیار خوشحال و خرسند هستم که براساس این گزارش اعلام کنم کارکنان استانداری و فرمانداری ها برای تحقق آنچه خدمتگزاری به مردم، افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان، مقابله با فساد، بهبود فرهنگ سازمانی و تقویت ارزشهای دینی و اخلاقی در رفتار سازمانی و شغلی کارکنان، ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت نظارت مردمی، شفاف سازی انجام امور و فعالیتها و افزایش پاسخگویی، حفظ کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی، ایجاد حق دسترسی آسان و سریع به خدمات اداری است؛ در کشور سرآمد هستند و در زمینه انضباط اداری و مالی، الگوی مصرف و بهره‌وری، استقرار و توسعه سامانه‌های الکترونیکی، نظارت، کنترل و آموزش، مهارت و برقراری نظام شایسته سالاری در انتخابها و انتصابها در جایگاهی ارزشمند قرار گرفته اند.

نماینده عالی دولت در استان تحقق این مهم را نقطه قوتی برای ستاد مدیریت استان ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: رعایت دقیق قانون و انجام امور اداری مراجعین بدون درنظر گرفتن هرگونه سلیقه و گرایش شخصی را نشان از تعهد، اخلاص و مسوولیت پذیری همکاران استانداری و فرمانداری ها دانست و گفت: در چهار سال گذشته اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق تصمیمات و اقدامات اداری را به ویژه در حوزه حقوق و منافع شهروندان در اولویت دادیم و با مشارکت، همراهی و همدلی مردم و مسوولان ضمن پشت سرگذاشتن بحرانها تلاش کردیم مسیر توسعه نیز تداوم یابد و امروز افتخار داریم که در بهبود شاخص های کمی و کیفی توسعه روند بسیار مطلوبی را داریم و کرمانشاه در مسیر پیشرفت و در ریل توسعه قرار گرفته است.

مقام ارشد استان تأکید کرد: می توان گفت سلامت اداری یعنی نظام اداری با رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده، وظایف خود را به خوبی و برای نیل به بهره وری سازمانی اجرا و به مطالبه و درخواست شهروندان مبنی بر توزیع عادلانه خدمت به مردم توجه نموده است که بی شک نشان از مدیریت و رهبری قوی، صادقانه و انسجام درونی نظام اداری دارد.

بازوند در ادامه گفت: با مردم عهد بسته ایم که تا آخرین لحظه از هر گونه خدمت رسانی کوتاهی نکنیم و زمانی که رتبه برتر استانداری کرمانشاه در سلامت اداری اعلام می شود نشان از اعتقاد و عنایت مجموعه مدیریتی استانداری و فرمانداری ها به این مهم دارد و امروز بسیار خوشحال هستیم که طی این سال ها با چنین مجموعه ای همکار بوده و هستیم.

وی بیان داشت: عملکرد و تلاش مجموعه ستادی استانداری بر روند توسعه و پیشرفت استان بسیار اثرگذار است و هرچه این تلاش بیشتر شود؛ انگیزه مجموعه مدیریتی استان برای پیشرفت افزایش پیدا می­کند.

 استاندار کرمانشاه کسب این رتبه را مرهون تلاش همه مجموعه ستادی و حاکمیتی استانداری و فرمانداری ها عنوان کرد و بیان داشت: باید صمیمانه از تلاش و توجه همه همکاران خود چه در مجموعه ستادی استانداری و چه در فرمانداری ها به موضوع سلامت اداری تقدیر و تشکر کنم و این مهم باید سرلوحة کاری تمام دستگاه های اجرایی استان قرار بگیرد.

مقام عالی استان تصریح کرد: بدون شک با اعتقاد به سلامت اداری کارها بهتر و دقیق تر پیگیری می شود که این مهم توسعه روزافزون استان را در تمامی زمینه ها به همراه خواهد داشت.

فرمانداران به اجرای سامانه هوشمند سازی کرونا توجه ویژه داشته باشند

استاندار کرمانشاه در ادامه از فرمانداران خواست که به موضوع سامانه هوشمند سازی بیماری کرونا توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: مجموعه اداری استانداری و فرمانداری های استان موظف هستند که چگونگی اجرای این سامانه را به همه همکاران ابلاغ کنند و اگر کارمندی کارت واکسن ندارد باید به صورت جدی از ورود آن به محل کار جلوگیری شود؛ لذا کارمندان نیز موظف هستند که کد ملی خود را اعلام کنند و کد ملی هر کارمندی در سامانه هوشمند کرونا مشخص می کند که آیا وی واکسن زده است یا خیر؟

بازوند ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است که ارائه خدمات عمومی منوط به ترزیق واکسن باشد؛ لذا اگر مشخص شود که کارمند و یا ارباب رجوعی از دریافت واکسن خودداری کرده است باید از ارائه خدمات به چنین افرادی جلوگیری شود، زیرا قرار نیست خدمات به کسانی ارائه شود که توجهی به ترزیق واکسن ندارند و ما موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

با مردم عهد بسته ایم که تا آخرین لحظه به ارائه خدمت بپردازیم

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به بعضی از صحبت ها مبنی بر اینکه استان رها شده است گفت: در هیچ لحظه ای کارها و پیگیری های استان را رها نکرده ایم؛ بلکه بیش از گذشته و با توان بیشتری به حل مشکلات پرداخته ایم و از فرمانداران و مدیران می خواهم تا لحظه ای که مسوولیت دارند، حتی لحظه ای نیز برای خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند زیرا ما با مردم عهد بسته ایم که تا هر زمانی که مدیر هستیم با تمام توان برای ارائه خدمت به مردم کار کنیم از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

بازوند اظهار داشت: طی این چهار سال از هیچ تلاش و کوششی برای توسعه استان و حل مشکلات مردم دریغ نکرده ام و اگر کاری را هم نتوانسته باشیم انجام دهم؛ حتماً به صورت شفاف اعلام خواهم کرد زیرا با این مردم عهدی بستم که صادقانه و خالصانه و تا لحظه آخر کار با همان انگیزه کار کنم و در کنار آنان باشم.

تلاش و کار جهادی برای اجرای سیاست های دولت آیت الله رئیسی 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما در حال حاضر به عنوان مدیر دولت آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم برای اجرای سیاست ها و تحقق اهداف و آرمان های نظام و دولت مردمی با تمام توان و به صورت جهادی و شبانه روزی کار می کنیم و تا زمانی که مسوولیت داریم نه تنها تلاش خود را بیشتر خواهیم کرد بلکه نباید کوچکترین کوتاهی و غفلتی در نحوه خدمات رسانی به مردم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مدیران استان بنا به دعوت فرمانداران برای حل مشکل و یا تصمیم گیری برای اجرای پروژه ای موظف به حضور در جلسات اداری شهرستان ها هستند و اگر مدیری در این زمینه کوتاهی کرد فرمانداران حتماً نام آن را مدیریت ارشد استان گزارش کنند؛ زیرا بنا نداریم که مسیر خدمت به مردم با مشکل مواجه شود.

وی گفت: مردم بزرگوار و شریف استان بدانند تا زمانیکه مدیر هستیم، همواره در کنار آنها خواهیم بود و نهایت تلاش خود را برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر این استان بکار خواهیم گرفت و امروز بسیار خرسند هستیم که طی این سال ها از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به این مردم شریف کوتاهی نکرده ایم.