سرویس: ویژهکد خبر: 112191|11:25 - 1400/08/14
نسخه چاپی

ضرورت پاسخگویی در قبال زباله های عفونی رها شده در دامنه قلاجه بخش گواور /زباله های عفونی، تهدید سلامت عمومی

ضرورت پاسخگویی در قبال زباله های عفونی رها شده در دامنه قلاجه بخش گواور /زباله های عفونی، تهدید سلامت عمومی
در روزهای اخیر رها سازی زباله های عفونی در در دامنه طبیعت گواور انتقادات شدیدی را در فضای مجازی به بانیان این اقدام شکل داده که ضرورت پاسخگویی را بدون انکار کرده است .

به گزارش مطلع الفجر  در روزهای اخیر تصاویری از زباله عفونی در جاده مجاور شهر #سرمست در فضای مجازی منتشر شده که راها شدن زباله های #عفونی در  دامنه طبیعت را نشان میدهدضرورت دارد که مسولان شهرستان درخصوص این موضوع متولیان امر را مورد پیگیری و بازخواست قرار دهند تا علت این اتفاق که بستر تهدید سلامت عمومی است مشخص شود

زباله های عفونی بیمارستانی از جمله خطرناک ترین و آلوده ترین پسماندها محسوب می شود که برای دفن استاندارد این نوع پسماند و بی خطرسازی آنها شرایط خاصی در نظر گرفته می شود. با این وجود زباله‌های عفونی  گواور بدون طی کردن روند بی‌خطرسازی، در منطقه دامنه کوه قلاجه   رها می‌شوند
. همین امر به شدت بهداشت و سلامت محیط زیست و شهروندان این منطقه را تهدید کرده و می تواند موجب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناکی شود.

آنچه در برهه کنونی  لازم به نظر میرسد ضرورت اطلاع رسانی  و توجیه نسبت به دفع زبالهای عفونی است که روش‌های دفع زباله های عفونی در شکل اصولی و کارشناسی به شرح زیر می باشد ؛:

الف)سوزاندن: در این روش زباله‌ها با استفاده از زباله‌سوزهای مجهز به فیلترهای تصفیه، سوزانده شده و خاکستر باقی‌مانده دفن می‌شود که روش مناسب و خیلی قابل توصیه نیست.

ب) دفن بهداشتی: زباله‌های عفونی با خودروهای مخصوص به محل دفن حمل شده و پس از تخلیه، شیر آهک روی آن ریخته و سپس با خاک روی آن پوشیده می‌شود.

ج) استفاده از اتوکلاو: بهترین و جدیدترین روش دفن می‌باشد. زباله‌های عفونی پس از جمع‌آوری توسط دستگاه اتوکلاو خرد و کاملا ضدعفونی و استریل می‌گردد،

 

رسانه مطلع الفجر  انتظار دارد مسولان شهرستان نتیجه پیگیری خود  را اطلاع رسانی کنند 

 

رها سازی زباله های عفونی