سرویس: ویژهکد خبر: 10498|14:00 - 1392/02/20
نسخه چاپی

رسالت شواری نگهبان درحقیقت نگهبانی از ثمره خون شهدا،است/حمله وهابیون تکفیری به بارگاه صحابی رسول اکرم (ص)،در واقع حمله به فضايل و اصول اسلام است

رسالت شواری نگهبان درحقیقت نگهبانی از ثمره خون شهدا،است/حمله وهابیون تکفیری به بارگاه صحابی رسول اکرم (ص)،در واقع حمله به فضايل و اصول اسلام است

Picture 326مطلع الفجر- امام جمعه گیلانغرب گفت: شوراى نگهبان با مد نظر قرار دادن  تجربه انتخابات گذشته  قاطعانه در اجراى قانون، ملاحظات را كنار گذاشته و به تكليف و وظايف قانونى خود عمل كند

 

 حجه الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در خطبه های  نماز جمعه گیلانغرب افزود: برخى افراد ممكن است از شايستگی‏هاى بسيارى براى ساير مسؤوليت‏ها حتى نمايندگى مجلس و وزارت برخوردار باشند اما از توانمندى لازم براى مسؤوليت رياست جمهورى برخوردار نباشند.

وی تصریح کرد:نكته مهمی كه بايد تبيين كرد بين عدم «احراز صلاحيت» براى پست مهمى مثل رياست جمهورى و «رد صلاحيت» تفاوت وجود دارد.

   مهری  با توجه به اینکه در همه جای جهان انتخاب نهایی با گذر از  تاییدات و احراز صلاحیت ها  انجام می شودخاطر نشان کرد:هيچ كشورى هم در دنيا نيست كه اجازه دهد به صرف ثبت‏ نام، افراد تأييد يا احراز صلاحيت شوند.

وی با اشاره به این که هر کشور علاوه  بر مبادنی اعتقادی خاص خود  نهاد نظارتی هم در راس کارها دارد  خاطر نشان کرد: اگر نظام‏هاى غربى و كشورهاى همسایه را ملاحظه كنيد هر كدام به‏نوعى در ارتباط با ساختار سياسى خودشان علاوه بر اين‏كه به مبانى اعتقاد دارند و بر اساس آن مبانى، نظام مديريت‏شان را تعريف كرده‏اند، نهادهاى ناظرى را هم در نظر گرفتند و در همین راستا،شوراى نگهبان هم در كشور ما بر اساس اصل 99 قانون اساسى اين وظيفه نظارتى را برعهده گرفته است.

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب باتاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:انتخابات «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» است ، یاد آور شد: شوراى محترم نگهبان در ساختار سياسى نظام جمهورى اسلامى از جايگاه والا و منحصر به فردى برخوردار مى‏باشد؛ رسالت حفاظت از قانون اساسى و احراز مطابقت كليه قوانين نظام با اسلام ناب، در حقيقت همان رسالت نگهبانى از ثمره خون پاك هزاران شهيد به حق پيوسته و حراست از شجره طيبه انقلاب اسلامى است , و همچنین ،شورای نگهبان، مجموعه های نظارتی و اجرایی و دستگاههای حفظ فضای امن و سالم انتخاباتی، امانت دار این امانت بزرگ هستند .

 *امانت داری دست اندرکاران انتخابات

 امام جمعه شهرستان با تاکید بر رعایت امانت داری در نزد دست اندر کاران انتخابات گفت:در همه مراحل انتخابات امسال چه ریاست جمهوری چه شوراهای اسلامی  از جمله بررسی صلاحیتها، برگزاری انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوقها و دیگر مراحل، همه دست اندرکاران باید با امانت داری کامل، فقط براساس قانون عمل کنند ،خدا را مد نظر داشته باشند وبدانند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند که انشاءالله خداوند پاداش این همه تلاشهای صادقانه وبدون ملاحضه کاری  را به همه شما عنایت فرماید .

وی همچنین به تسلیم بودن  داوطلبان در برابر قانون اشاره  و بیان داشت :البته تمام کسانی هم که داوطلب شده اند در تمام مراحل باید تابع و مطیع قانون باشند وبه تصمیمات  نهادهای قانونی کشور احترام بگذارند ودر برابر قانون تسلیم باشند .

مطلب بعدی که امام جمعه گیلانغرب به آن پرداخت هتک حرمت قبور مطهر صحابه پیامبر (ص) بود که گفت: تروريست‏هاى سوريه(النصره)وابسته به القاعده با حمله به مرقد «حجربن عدى كندى» صحابى بزرگوار پيامبر اعظم(ص) و ياور صديق اميرالمومنين(ع) و نبش قبر و بيرون‏آوردن جنازه سالم و خون‏آلود آن بزرگمرد و انتقالش به مكانى نامعلوم، تمام قواعد انسانى جنگ را زير پا گذاشتند و آنها پا را فراتر از این خباثت ها گذاشتند و چند روز پس از اين جنايت حيوانى، اعلام كردند به‏زودى مشابه اين‏كار را با مزار حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) انجام خواهند داد

مهری افزود:با اين جنايت كه در تمام آيين‏ها و مرام‏ها محكوم و نفرت‏انگيز است، پرسش مهمى مطرح مى‏شود كه افكار عمومى، پاسخ آن‏را از وهابيت و كشورهاى حامى تروريست‏ها، مى‏طلبد و آن اين است: آيا «حجربن عدى» صحابى پيامبر(ص) نبود؟ آيا شهيد دين اسلام نبود؟ آيا از ياران اميرالمومنين(ع) نبود؟ آيا يك مسلمان محترم نبود؟

وی خاطر نشان کرد: اگر وهابيت  ملعون مفاهيم جارى در پرسش‏هاى فوق را قبول ندارد، ميليون‏ها انسان شيعه و سنى آن‏را قبول دارند، هتك حرمت جنازه مسلمانى كه جسد مطهرش پس از قرن‏ها همچنان سالم و با طراوت و آغشته به خون است، چه معنايى دارد؟ چرا سران كشورهاى اسلامى و به‏ويژه عربى كه داعيه مسلمانى دارند، با قاطعيت تمام اين جنايت را محكوم نكردند؟ چرا سران كشورهاى غربى آن‏را محكوم نكردند؟ آيا دين حضرت مسيح(ع) چنين اهانتى را مجاز مى‏داند و آن‏را مى‏پذيرد كه اين سران در برابر جنايت تروريست‏ها سكوت كرده‏اند؟ آيا اين سكوت به‏معناى تأييد و تشويق اقدام خبيثانه آن‏ها نيست ؟

  امام جمعه گیلانغرب با اشاه به وجود برخی افراد دارای افکار پلید متحجرانه اظهار داشت :حمله وهابى‏هاى تكفيرى  خبیث به چنين بارگاه و بقعه‏اى در واقع حمله به فضايل و اصول اسلام عزيز است و اگر اجازه مى‏يافتند، همين معامله را با قبر و بدن منور رسول خدا(ص) مى‏كردند. . وجود برخی افراد دارای افکار پلید، متحجر و عقب مانده در میان امت اسلامی که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره های نورانی صدر اسلام را شرک و کفر می دانند.وجود این تفکر خرافی مصیبتی برای اسلام  و مسلمانان است.

 وی با تاکید بر ادامه واکنش مسلمانان به این حادثه تلخ و محکوم کردن این اقدام شنیع گفت: واکنش مسلمین به این هتک حرمت ها باید ادامه داشته باشد زیرا ،اگر بزرگان علمی، روشنفکران و نخبگان سیاسی امت اسلامی وظیفه خود را انجام ندهند، فتنه ها در این حد منحصر نخواهد ماند و به بیان دیگر ،مسلمانان اعم از شیعه وسنی با حفظ وحدت و یکپارچگی  مواظب نقشه جنگ مذهبی آمریکایی ،اسراییلی ،انگلیسی دشمن باشند که توسط عده ای تکفیری خبیث می خواهند پیاده کنند

 *مناسبتهای هفته

ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) ‏ ،    شهادت حضرت امام على‏النقى الهادى(ع) ،‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ لغو امتياز تنباكو در پى فتواى آيت‏الله مجاهد، ميرزا محمدحسن شيرازى(ره) ، روز جهانى خانواده‏ .روز بزرگداشت فردوسى،    ليلة الرغائب‏ .سالروز اعلام تأسيس رژيم غير قانونى و اشغالگر صهيونيستى؛ «يوم النِكبة»  مناسبتهای هفته بودند که خطیب نماز جمعه گیلانغرب آنها را یاد آوری نمودند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد