کد خبر: 102541|13:18 - 1395/02/15
نسخه چاپی

اختصاصی؛

مدیران شهرستان تکمیل شبکه های داخل مزارع را از معاون وزیر مطالبه کنند+ تصاویر

مدیران شهرستان تکمیل شبکه های داخل مزارع را از معاون وزیر مطالبه کنند+ تصاویر
مطلع الفجر:اگرچه بسیاری از عرصه های فعالیت جهاد کشاورزی از جمله تکمیل شبکه های داخل مزارع دارای کاستی هایی است اما به جد نیازمند بذل توجه بیشتر مسئولان است .

 به گزارش مطلع الفجر ،بر اساس شنیده ها  تا ساعاتی دیگر معاون وزیر جهاد کشاورزی  یا مدیرانی از وزارت مرتبط ،به منظور پیگیری امورات همسو با جهاد کشاورزی به شهرستان گیلانغرب می آیدو این درحالی است که تاکنون هیچ مسئولی در شهرستان در خصوص ان سفر اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار نداده و در تماسهای مکرر حتی پاسخگوی تماسهای خبرنگار مطلع الفجر هم نبوده اند.

پیگیری مطالبات عمومی مردم و  برخی چالش های حوزه فعالیتهای اراضی در جهاد کشاورزی از مهمترین مقوله هایی است که اگر مسئولان شهرستان به جد انراپیگیری نکنند باید رسانه ها به عنوان یک تکلیف پیگیر مراحل مطالبه گری درخواستهای به حق مردم باشند .

 فرماندار گیلانغرب و همچنین سرپرست جهاد کشاورزی می بایست در این جلسات و در حاشیه کارناولهای سفر وزرا و معاونین جهاد کشاورزی در گیلانغرب علاوه بر مطرح کردن مشکلاتی در خصوص چالشهای پیش روی  تکمیل شبکه های داخل مزارع که سالهاست مردم را از حلاوت ابهای محصور در پشت سدها ناکام گذاشته است  به شدت مطالبه گری سایر مشکلات را هم انجام دهند .

مطالبه گری حقوق مردم در شهرستان محروم گیلانغرب  یک حق مسلم است و برای مسئولانی که درخواب غفلت غنوده باشند نه در پیشگاه خدا و نه در اذهان مردم درد کشیده فراموش شدنی نیست.

مردم شهرستان گیلانغرب و بخصوص ساکنین شهر و روستاهای دشت گیلانغرب به واسطه خشکسالی های سالهاس اخیر و تغییرات اقلیمی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مند شدن از آب سدها هستند.

یکی از موضوعات مطرح شده از کانال مطلع الفجر پیگیری مطالبات مردم محروم شهرستان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات و کندی های استفاده از آب سدها به واسطه برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبارات است که گزارشماهای قبل در این خصوص هم در ادامه این پیگیری ها ی مردمی بوده است  که در زیر قسمتی از ان درج گردیده است :

یکی از زمین داران معترض حاشیه دایک گیلانغرب به نمایندگی از سایرین برای عنوان کردن دغدغه و مشکل این کشاورزان در دفتر سایت مطلع الفجر حاضر شد و از طولانی شدن روند آب رسانی به کشاورزان از طریق آب سدها اظهار گله مندی کرد.

 

حمید کریم پوریان بهخبرنگار مطلع الفجرگفت: ما در حاشیه دایک گیلانغرب زمین دیم داریم که منبع معاش و درآمد خانواده است. بسیاری از کشاورزان دیگر هم که جمعیتی در حدود 70 کشاورز دیم کار با حدود 150 هکتار زمین هستند نیز از بهره مندی از آب محروم هستند و امور آب به بهانه های مختلف از انشعاب گیری آب برای آنها ممانعت می کند.

 

وی افزود: با وجود آنکه مکاتبات زیادی با فرمانداری، جهاد کشاورزی و امور آب داشته ایم اما متاسفانه تاکنون کسی به طور کامل در صدد رفع مشکل ما بر نیامده است و انتظار داریم زمینه استفاده ما از آب دایک که ماههاست بلا استفاده است، فراهم شود و بتوانیم برای کشت بهاره از آن استفاده کنیم.

 

(نامه نگاری کشاورزان برای استفاده از آب)

 

نظر به بازنشر اهمیت پیگیری مطالبات مردمی  باید گفت که اگر چه برای استفاده حداکثری از ظرفیت آب سدها از جمله دایک گیلانغرب و سد زاگرس محقق شدن برخی زیر ساختها الزامی است اما یکی از مولفه ها برای بهره برداری کامل از آب ذخیره شده که تکمیل شدن شبکه ها و خطوط انتقال آب است، نیازمند اعتبار برای تکمیل شدن است.

آب دایک گیلانغرب با انتظار اینکه باید 4480هکتار از اراضی پایین دست خود را در دو بخش L1  و L2 ابیاری کند  اما تاکنون به  دلیل عدم تکمیل شبکه های داخل اراضی در زمینهای پایین دست این سد چالش هایی برای مردم محروم و کشاورزان ایجاد شده است و فقط 2000 هکتار دارای شبکه داخل مزارع است .

پیگیری تکمیل مقوله شبکه سازی و تکمیل مجاری ابرسانی منشعب از سدها  یکی از دغدغه های کشاورزان گیلانغرب است که شایسته است از وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل  جهاد کشاورزی  در  استان توسط سرپرست جهاد کشاورزیو مسئولان  در گیلانغرب به شدت پیگیری و مطالبه شود .

 

پیگیری مطالبات مردمی از طریق رسانه های متعهد  یک واقعیت و رسالت انکار ناپذیر می باشد و مسئولان انتقاد پذیر باید با احترام به کاستی های حوزه مدیریتی خود گردن نهند چرا که اعتراض به انتقادات سازنده در واقع دهن کجی کردن به خواسته ها و مطالبات عقلایی مردم است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد