کد خبر: 109339|13:25 - 1395/11/25
نسخه چاپی

با حضور دادستان؛

کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در گیلانغرب برگزار شد+ تصاویر

کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در گیلانغرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر:کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد وبررسی آسیب های موادمخدر با حضور دادستان شهرستان در گیلانغرب برگزار شد .

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد و بررسی آسیب های موادمخدر  با حضور  دادستان شهرستان گیلانغرب و به همت اداره تبلیغات اسلامی  برگزار شد .

 دادستان گیلانغرب  در این کارگاه اموزشی یک روزه با اشاره به اینکه ریشه و بستر بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی جامعه از اعتیاد است اظهار داشت:حقیقتا توجه به آسیب های جدی معضلی به نام اعتیاد و برخورد ریشه ای با علل و عوامل ایجاد آن باید مد نظر قرار گیرد.

عبدی افزود:یکی از بنیانی ترین راههای پیشگیری از اسیب های اجتماعی و اعتیاد هوشیاری و برخورد روشنگرانه خود خانواده با فرزندان از بدو نوجوانی  است  که باید نظارت خانواده با ظرافت خاصی نسبت به فرزندان وجود داشته باشد .

وی تصریح کرد: اعتیاد از جمله آسیبهای مذموم  جامعه  است و باید گفت که چه منکری  از اعتیاد بالا تر ؟چرا که همواره ثابت شده است  در یک موازنه دوسویه بیکاری بستر ساز اعتیاد و اعتیاد مروج روحیه بیکاری در جامعه است .

دادستان گیلانغرب  پتانسل معنوی هیات های  مذهبی  را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مداحان  و مسولان هیات های  مذهبی در مراسمات وآیین ها باید با اتکا به این ظرفیت ،ضمن اشاعه فرهنگ معرفتی و دینی ، قبح و تبعات منفی آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد  را  نیز برای مخاطبین و مدعوین روشن کرده و پیامدهای مخرب  این حوزه را برجسته سازی نمایند .

وی اذعان کرد : تریبون مداحی میتواند مروج سبک زندگی اسلامی بوده و به نوعی در فرهنگ سازی بیشتر معارف دینی و اخلاقی برای تحقق زندگی سالم  سهیم باشد .

 

 دادستان ابراز داشت :نبود بسترهای اشتغالزایی  و پایین بودن سطح در آمد افراد  در بعضی موارد افرادی را مجبور میکند تا به خرده فروشی مواد مخدر رجوع کنند که خود این پدیده ای نا خوشایند و آسیب زا است ،با این تفصیل در شهری مانند گیلانغرب که مردمانی معتقد و مقید به ارزشهای دینی و معنوی دارد امید است خیرین ،مسئولان  و کسانی که توان ایجاد کار  و یاکمک به اقشاری کم در امد را دارندبه این حوزه ورد و امکان ایجاد حد اقل کار برای رسیدن به در امد  ابرومند را برای این افراد فراهم کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد