مطلع الفجر13:25 - 1395/11/25
با حضور دادستان؛

کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در گیلانغرب برگزار شد+ تصاویر

مطلع الفجر:کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد وبررسی آسیب های موادمخدر با حضور دادستان شهرستان در گیلانغرب برگزار شد .

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد و بررسی آسیب های موادمخدر  با حضور  دادستان شهرستان گیلانغرب و به همت اداره تبلیغات اسلامی  برگزار شد .

 دادستان گیلانغرب  در این کارگاه اموزشی یک روزه با اشاره به اینکه ریشه و بستر بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی جامعه از اعتیاد است اظهار داشت:حقیقتا توجه به آسیب های جدی معضلی به نام اعتیاد و برخورد ریشه ای با علل و عوامل ایجاد آن باید مد نظر قرار گیرد.

عبدی افزود:یکی از بنیانی ترین راههای پیشگیری از اسیب های اجتماعی و اعتیاد هوشیاری و برخورد روشنگرانه خود خانواده با فرزندان از بدو نوجوانی  است  که باید نظارت خانواده با ظرافت خاصی نسبت به فرزندان وجود داشته باشد .

وی تصریح کرد: اعتیاد از جمله آسیبهای مذموم  جامعه  است و باید گفت که چه منکری  از اعتیاد بالا تر ؟چرا که همواره ثابت شده است  در یک موازنه دوسویه بیکاری بستر ساز اعتیاد و اعتیاد مروج روحیه بیکاری در جامعه است .

دادستان گیلانغرب  پتانسل معنوی هیات های  مذهبی  را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مداحان  و مسولان هیات های  مذهبی در مراسمات وآیین ها باید با اتکا به این ظرفیت ،ضمن اشاعه فرهنگ معرفتی و دینی ، قبح و تبعات منفی آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد  را  نیز برای مخاطبین و مدعوین روشن کرده و پیامدهای مخرب  این حوزه را برجسته سازی نمایند .

وی اذعان کرد : تریبون مداحی میتواند مروج سبک زندگی اسلامی بوده و به نوعی در فرهنگ سازی بیشتر معارف دینی و اخلاقی برای تحقق زندگی سالم  سهیم باشد .

 

 دادستان ابراز داشت :نبود بسترهای اشتغالزایی  و پایین بودن سطح در آمد افراد  در بعضی موارد افرادی را مجبور میکند تا به خرده فروشی مواد مخدر رجوع کنند که خود این پدیده ای نا خوشایند و آسیب زا است ،با این تفصیل در شهری مانند گیلانغرب که مردمانی معتقد و مقید به ارزشهای دینی و معنوی دارد امید است خیرین ،مسئولان  و کسانی که توان ایجاد کار  و یاکمک به اقشاری کم در امد را دارندبه این حوزه ورد و امکان ایجاد حد اقل کار برای رسیدن به در امد  ابرومند را برای این افراد فراهم کنند.