کد خبر: 105680|08:05 - 1395/05/16
نسخه چاپی

به بهانه روز خبرنگار؛

خبرنگارانی که در اوج مظلومیت از بیشتر امکانات رفاهی، خدماتی محروم اند

خبرنگارانی که در اوج مظلومیت از بیشتر امکانات رفاهی، خدماتی محروم اند
مطلع الفجر: در حالی به روز خبرنگار و نکوداشت این عرصه نزدیک میشویم که بیش از پیش این مهم مسجل می شود که امروزه قشر خبرنگار مظلوم واقع شده و از بیشتر امکانات رفاهی و خدماتی محروم هستند.

مطلع الفجر/ اگرچه در اولویت و جایگاه نخست خبرنگار به واسطه علاقه و  عرق قلبی و بر مدار صداقت و حق مداری قلم میزند و در عرصه اخبار و رویدادها سلوک میکند و احساس و فکر  و تعقل خود را با شادیهای اجتماع ، محرومیت و گاها نا عادلانگی ها  وفق میدهند، اما به جد میتوان گفت که  اصولا جایگاه خبرنگار  و شانیت ان در برخورداری  از حقوق و رفاهیات معمول، مهجور مانده است .


 از سویی در ارتباط ایجاد شده خبرنگاران  و مسئولان ادارت و دوایر   باید گفت که  از خبرنگاران فقط در قالب حرف تجلیل می شود و این در حالی است که مسئولین به وعده های خود  در خصوص اعطای تسهیلات و یا  گاها امکاناتی ابتدایی جامه عمل نمی پوشانند.

 

یک عرصه توجه دیگر اینکه استفاده مسئولین از اصحاب رسانه صرفاً در جهت پیشبرد اهداف سازمانی است، باید طوری فرهنگ سازی شود تا مدیران ما، خبرنگاران را بعنوان یک شخصیت حقوقی بشناسند.

 

اگرچه خبرنگار در  مراودات و ارتباط های  اجتماعی خود  به منظور تنویر افکار عمومی و نقل رویداد و امورات عمومی جاری  هر ناملایمت و نا مهربانی را به جان میخرد اما تکریم و احترام  چهره های خبری ، رسانه ای و مطبوعاتی  شاید از اولیویتهای یک مدیر و یا مسئول از نماینده اجرایی دولت  تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشد .


 یک موضوع دیگر برخورد تند و گاها تحت فشار برخی از مسئولان با خبرنگاران منقد شهرستان  گیلانغرب در ماههای اخیر  است که امید است  دید مسئولان بصیرانه و ان شاالله در آینده تعامل و همکاری آنها  با رسانه های  مطالبه گر و منقدی که تنها منعکس کننده دغدغه و مطالبات مردم اند؛ بهتر و بیشتر شودوبه لحاظ اینکه  رسانه ها منعکس کننده  مطالبه مردم و شهروندان هستند  ضروریست مدیران به سئوالات اصحاب رسانه پاسخگو باشند.

 

یکی از دغدغه های مطرح خبرنگاران معدود گیلانغرب  انتقاد از وعده های عملی نشده مسئولان شهرستانی از جمله  تسهیلات ،بیمه و مسکن خبرنگاران   در سالهای گذشته و مصادف با تنها روز یاد شده از خبرنگار است  که سهل انگارانه از کنار ان گذشته اند .


 موضوع دیگر اینکه مسئولان اجرایی شهرستان که همواره  خود را متهد به پاسگویی به اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان مردم میدانند، گزینشی عمل کرده  و ارایه اخبار  و مصاحبه و گفتگوهای انها صرفا با یک رسانه محرم! و خاص است که در این عرصه همواره درخواست  خبرنگاران  سایر رسانه ها با در بسته  یا تماسهای بی پاسخ مواجه میگپردد.


 یک مدیر پاسخگو و رسانه ای باید فرا گزینشی برخورد کرده و همواره  به منظور پاسخ به  درخواست و دغدغه های مردم در جلسات رسانه ای و نشست با اصحاب رسانه  شرکت کند   و لذا در این مقوله  گسیل گفتگو و اخبار صرفا به یک رسانه غیر بومی دور از اخلاق و البته غیر عادلانه به نظر مییرسدکه امید است در اینده از این رویه صرف نظر گردد .


گزینه قابل طرح دیگر اینکه فراهم کردن یک مکان برای نشست اصحاب رسانه در طول سال و بها دادن به شخصیت خبرنگار است که بی شک مدیرانی که خود را رسانه ای و صاحب فکر میدانند باید بستر لازم را برای محقق شدن این مهم فراهم نمایند چرا که با فراهم شدن این بسترهم عملکرد ان مجموعه اداری به اطلاع افکار عمومی رسانه می شود و هم  شانیت یکسان برای رسانه ها فراهم می شود .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد