سرویس: کرمانشاهکد خبر: 92575|14:44 - 1394/05/07
نسخه چاپی

مديرکل هيات های رسيدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات:

مبارزه با فساد اداری مطالبه همه مردم است/ در اجرای قوانین مشکل داریم

مبارزه با فساد اداری مطالبه همه مردم است/ در اجرای قوانین مشکل داریم
مطلع الفجر: مديرکل هيات های رسيدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات گفت: متاسفانه هم اکنون بحث فساد اداری صدای همه را در هر محفلی درآورده و در هر جمعی این موضوع مطرح می شود.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از مرصاد، مراد عبداللهیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کارگاه یک روزه «آموزش فرآیند رسیدگی به تخلفات کارکنان و راهکارهای پیشگیری» که به میزبانی شرکت ارتباطات زیرساخت استان کرمانشاه و با حضور مدیران و کارشناسان اداری مجموعه های وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات در استان های کرمانشاه، لرستان و ایلام برگزار شد، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را، پیشگیری از تخلفات اداری اعلام کرد.

 

وی افزود: این کارگاه حداقل باید در سه روز برگزار می شد اما ما به علت کمبود وقت و اینکه همه حاضرین از مدیران هستند و وقت چندانی ندارند آن را یکروزه برگزار کردیم تا طی آن آسیب های پنج ساله گذشته را احصا و بررسی کنیم و در نتیجه آن دلایل بروز این آسیب ها نیز مشخص و راهکارهایی برای پیشگیری از آن ارائه شود.

 

مديرکل هيات های رسيدگی به تخلفات اداري وزارت ارتباطات تاکید کرد: درایران رابطه دولت با مردم تفاوت هایی دارد و چنانچه تخلفی از هر مسئولی سربزند مردم آم را به پای نظام می نویسند و این باعث بی اعتمادی مردم به نظام می شود که البته مردم نیز حق دارند و برای این شکل گیری و پایداری این نظام هزینه داده اند.

 

وی بابیان اینکه در کشوری صنعتی چون ژاپن تنها ۳۰۰ کارمند و در کشوری چون آمریکا تنها ۸۰۰ کارمند در دولت هستند، دولت ایران را یک دولت بزرگ دانست و گفت: باید از این کشورها الگو گرفت و به سمت کوچک کردن دولت و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی رفت.

 

عبداللهیان، گفت: متاسفانه هم اکنون بحث فساد اداری صدای همه را در هر محفلی درآورده و به این موضوع اذعان دارند و در هر جمعی این موضوع مطرح می شود.

 

وی افزود: متاسفانه مردم در مقابل این جریانات به باوری رسیده اند که با این فسادها به شکلی که باید برخورد نمی شود و این در حالی است که قوانین مناسبی در این زمینه وجود دارد اما در اجرای قوانین مشکل داریم.

 

مديرکل هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت ارتباطات گفت: متاسفانه هم اکنون شرایط به گونه ای شده که آستانه تحریکمان در مقابل با اختلاس ها بالا رفته و در گذشته اگر اختلاس کوچکی رخ می داد و مطرح می شد، هم اکنون بروز اختلاس های بزرگ و چند میلیاردی باعث شده اختلاس های کوچک به چشم نیاید.

 

وی با تاکید بر امر نظارت در تمام سطوح مدیریتی افزود: مدیران باید بدانند که اختلاس های بزرگ هم در زمان کوتاهی شکل نگرفته بلکه ذره ذره رخ داده تا به چند هزار میلیارد رسیده است، بنابراین نظارت در سطوح مختلف و همه زمانی خود مانعی برای بروز چنین اختلاس هایی می شود.

 

عبداللهیان تاکید کرد: اگر از همان ابتدا تخلفات کوچک در نظارت ها شناسایی و مورد برخورد قرار گیرد دیگر شاهد فسادهای بزرگ نخواهیم بود.

 

وی قانون مداری و قانون گریزی مدیران را قابل سرایت به بخش های زیردست دانست و گفت: اگر مدیر خود به قوانین پایبند باشد قطعا روی زیر دستان او نیز اثر می گذارد.

 

مديرکل هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت ارتباطات، باردیگر بر امر نظارت مدیران بر مجموعه های خود تاکید کرد و عدم نظارت صحیح و به موقع آنان را از عوامل شکل گیری تخلفات دانست و گفت: در چنین شرایطی چنانچه در مجموعه‌ای تخلفی رخ دهد مدیر نیز باید خود پاسخگو باشد.

 

وی گفت: مصوب کردیم همه کارمندان اگر از مدیر خود دستور خلافی گرفتند کپی آن را بردارند که در صورت نیاز و در مراجع قانونی آن را ارائه دهند.

 

عبداللهیان، کم‌کاری و سهل‌انگاری در انجام وظایف، سوء استفاده از موقعیت اداری، نقض قوانین، غیبت غیر موجه و سوء استفاده از مقام و موقعیت را از جمله تخلفات اداری در زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پنج سال گذشته عنوان کرد.

 

وی برخورد کتبی، کسر حقوق، انفصال از خدمت و مجازت های انفکاکی چون اخراج را از جمله موارد برخورد با این موضوع دانست.

 

مديرکل هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت ارتباطات گفت: متاسفانه هنوز شرح وظایف خودمان را بلد نیستیم و از اول انقلاب تا الان آجری روی آجر نگذاشته ایم و تنها تصمیمات مدیریتی ، مدیر پیش از خود را نقض کرده و این ها به نظام اداری ما آسیب زده و خسارت هایی را نیز به بیت المال وارد کرده است.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش‌های اداری، گفت: متاسفانه هنوز شرح وظایف خود را آنطور که باید نمی‌دانیم و از اول انقلاب تاکنون آجر روی آجر نگذاشته‌ایم و با آمدن هر مدیر همه کارها از صفر شروع شده و این کار علاوه بر اینکه باعث شده کاری به پیش نرود، خسارت‌های فراوانی را به بیت‌المال هم وارد کرده است.

 

عبداللهیان مدیران کشور را از دو حال خارج ندانست و گفت: مدیران یا متخلف هستند و یا سو مدیریت داشته و مدیریت درستی را به مجموعه خود اعمال نکرده اند که باعث بروز این مشکلات شده است، چرا که اگر مدیریتی صحیح صورت می گرفت شاهد بروز این تخلفات نبودیم.

 

مديرکل هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت ارتباطات، مدیران همواره از اعتماد است که ضربه می خورند، بنابراین باید نهایت دقت را در انتخاب های خود داشته باشند.

 

وی افزود: متاسفانه ما مدیرانی داریم که هیچ حرکتی نکرده و بر تمام تخلفات صورت گرفته نه تنها نظارت و برخورد نمی کنند بلکه سرپوش می گذارند و به نوعی خود را درگیر مشکلات نمی کنند.

 

عبداللهیان تصریح کرد: با چنین روندی این مدیران، مدیران موفقی نشان می دهند و سال ها در پست های خود باقی می مانند در حالی که اینان زهر مجموعه های اداری هستند.

 

وی از برخورد شدید با مدیران متخلف در وزارت متبوع خبرداد و گفت: عکس این موضوع نیز صادق است و با مدیران خوب نیز برخورد شایسته صورت گرفته و آنان را تشویق می کنیم.

 

وی جمعیت زیر ۳۵ سال کشور را حدود ۳۸ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به این جمعیت می توان گفت بخش اعظمی از این افراد تحصیلکرده اند و نرخ بیکاری در بین تحصیلکرده ها ۴۳ درصد است و انتظار دارند مسئولین به این مشکل توجه داشته باشند.

 

وی گریزی نیز به برخی رفتارهای نامناسب برخی مدیران داشت و گفت: متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی شاهد گذاشتن تصاویری از این مدیران هستیم که باعث تاسف است و این بی اعتمادی مردم به مسئولین را بیشتر می کند.

 

مديرکل هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت ارتباطات، تاکید کرد: خدا نکند روزی برسد این بی‌ اعتمادی به حدی برسد که به نظام لطمه بزند و همه مسئولان در این زمینه شرعا و قانونا دخیل و موظف هستند. مورد شرعا و قانونا دخیل هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد