سرویس: اقتصادیکد خبر: 92118|15:15 - 1394/04/24
نسخه چاپی

بعد از وقفه ای چند ماهه؛

نخستین محموله تجاری از مرز سومار صادر شد

نخستین محموله تجاری از مرز سومار صادر شد
مطلع الفجرفرماندار گیلانغرب گفت: پس از ماه ها وقفه و با تمهیدات صورت گرفته نخستین محموله کالا روز چهارشنبه از بازراچه مرزی سومار به عراق صادر شد.
کرم محمدی در حاشیه نخستین محموله کالاهای صادراتی از مرز سومار درگفتگوییاظهار داشت: امروز 36 تن کالا شامل 24 تن کیسه نایلون فریزر، 11 تن نایلون و دو تن اسکاج به ارزش سه میلیارد ریال توسط تجار ایرانی از این مرز به عراق صادر شد.


وی اظهار کرد: امروز فصل جدیدی در روابط اجتماعی و اقتصادی بین دو طرف ایرانی و عراقی از جمله استان کرمانشاه با مردم شهر بلدروز عراق آغاز شده و صادرات کالا از مرز سومار پس از ماه ها وقفه از سرگرفته شده است.

وی اظهار کرد: از این پس تجار ایرانی می توانند با اخذ برگ ترخیص کالا به نام مرز سومار از این معبر کالاهای خود را به عراق صادر کنند.



فرماندار گیلانغرب اظهارداشت: در روزهای عید فطر به مدت سه روز بازارچه مرزی سومار با توجه به تعطیلی عید سعید فطر در عراق تعطیل است و شاهد توقف مبادلات تجاری از این مرز خواهیم بود و از روز دوشنبه هفته آینده مبادلات تجاری از این مرز بصورت گسترده آغاز خواهد شد.

محمدی گفت: کالاهای صادراتی از بازارچه مرزی سومار به استان های دیالی، بخش واسط و استان های شرقی عراق و بغداد صادر می شود.

بازارچه مرزی سومار 16 فروردین ماه امسال با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی دو استان به طور رسمی افتتاح شد.

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر و با گیلانغرب کمتر از 70 کیلومتر  فاصله دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد