سرویس: سیاسیکد خبر: 91862|11:35 - 1394/04/11
نسخه چاپی

جامعه روحانیت گیلانغرب توهین استانداررا محکوم کرد؛

توهین به ساحت روحانیت، تراوش ذهنی صغیر و تفکری محدود است/ روحانیون درکنار مردم ازپرچمداران انقلاب و اسلام بودند

توهین به ساحت روحانیت، تراوش ذهنی صغیر و تفکری محدود است/ روحانیون درکنار مردم ازپرچمداران انقلاب و اسلام بودند
مطلع الفجر :سخنان اخیر استاندار کرمانشاه در توهین به ساحت مقدس روحانیت در واقع تراوش سطحیِ ذهنی ،از جایگاه انقلابی و دینی است و عنوان نمودن اظهارات سخیف و صغیرانه از جانب رضایی بابادی در توهین به روحانیون امری نکوهیده و محکوم است .

 به گزارشمطلع الفجر،در روزهای  اخیر،استاندار کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه شهرداری  این شهر، اهانتی را به روحانیت وعلما داشته است که  حقیقتا باعث رنجش خاطرجامعه روحانیون و البته مردم انقلابی  گردیده و بر همین اساس جامعه روحانیون و خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان گیلانغرب این اهانت به ساحت مقدس روحانیت را طی بیانیه ای  به شدت محکوم نمودند .

 

 در این بیانیه آمده است :استاندار کرمانشاه مصادف با آیین تودیع ومعارفه شهرداری استان کرمانشاه  در روزهای اخیر،اهانتی را به روحانیت وعلما داشته اند که ما از روحانیون شهرستان گیلانغرب این اهانت را به شدت محکوم می نماییم.

این نوع طرز بیان متأسفانه از بی عدالتی و نتیجه تفکری  نه پویا و ارزشی بلکه منحرف و در منافات با رویه عرفی  و اخلاقی است و استاندار به عنوان  یک مسئول استانی که در جایگاه ویژه از دولت قرار دارد نباید چنین اهانتی را ابراز می داشت.

با نگاهی به حرکات انقلابی و فتوحات ارزشی  در حوزه دین مبین اسلام  چنین مهمی بدیهی است که هرکجا پرچمی و بیرقی در حمایت از دین و عزت و احترام و سربلندی و دفاع  در مقابل  ظالمان  بر افراشته شده است بی شک حضور روحانیت نیز در کنار ان هویدا و تاثیر گذار و بلکه محوری بوده است .

اگر روحانیت که در همه صحنه های بعد از اسلام  همواره به عنوان پرچمداران  حق و حقیقت  حضور نداشتند  ، اگر این وحدت  کلمه نبود  به حق نمی توانستیم  حکومت ظالمانه طاغوتی را بر اندازیم و در این بین تنها راه شکر نعمت است  و مصون ماندن از نقشه شوم  و تفرقه افکنانه  دشمنان و  راه رسیدن  به قله های  تعالی و پیشرف  انقلاب زیر پرچم ولایت فقه  و پیروی ازفرامین رهبر منظم انقلاب  است و لاغیر.

آنچه مسلم و حق مطلب است ذکر این مهم می باشد که  اینگونه اهانت ها متاسفانه یا از بی ریشگی و بی عدالتی افراد و یا از بی خبری آنها نسبت به جایگاه روحانیت و علما در جامعه است.

چنین توهین  و بی احترامی به  راحتی و صراحت در یک مراسم رسمی دولت  جای بسی نکوهش و البته محکومیت دارد چرا که علما و روحانیت پرچمداران انقلاب و اسلام بودند از صدر اسلام گرفته تا به حال روحانیت و علما در برابر تمام مسائلی که در جامعه رخ داده است موضع می گرفتند و از لحاظ اقتدار ، اقتدار خود را نشان داده اند و نباید چنین توهینی صورت می گرفت و به شدت این قضیه محکوم است و این شخصیت هتاک باید رسماَ از جامعه محترم روحانیت عذر خواهی نماید .

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد