سرویس: کرمانشاهکد خبر: 90390|16:33 - 1394/03/06
نسخه چاپی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

جزئیات قانون پرداخت بیمه و مستمری رزمندگان و پیشمرگان مسلمان کرد

جزئیات قانون پرداخت بیمه و مستمری رزمندگان و پیشمرگان مسلمان کرد
مطلع الفجر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از تصویب قانون پرداخت حق بیمه و مستمری به رزمندگان غیرشاغل و پیشمرگان مسلمان کرد خبر داد.

به گزارش مطلع الفجر، عبدالرضا مصری در خصوص چگونگی تصویب قانون پرداخت حق بیمه و مستمری به رزمندگان و پیشمرگان مسلمان کرد، گفت: در این خصوص دو پیشنهاد داشتیم که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق بودجه رای آورد و به عنوان قانون به تصویب رسید.

 

وی تصریح کرد: ما تعدادی رزمنده داریم که از ابتدا تا پایان جنگ با عشق و علاقه در جبهه های نبرد و دفاع از کشور حضور داشته و در کلیه عملیات ها شرکت کردند و خدمات ارزنده ای نیز داشته‌ اند اما خوشبختانه مورد اصابت تیری یا ترکشی قرار نگرفته و شهید یا جانباز نشده اند.

 

ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در قانون موجود عناوین تعریف شده برای تحت پوشش قرار گرفتن رفاهیات ایثارگران شامل خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان است، این افراد مشمول هیچ حمایتی از این نظر نبوده و نیستند.

 

مصری گفت: به این منظور ما پیشنهاداتی را به مجلس دادیم که تصویب شده و براین اساس و طبق بند ج تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۴ دولت موظف است که رزمندگان غیرشاغل و پیشمرگان کرد مسلمان را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد که اعتبارات این بند هم از محل ردیف بیمه ایرانیان قابل پرداخت است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشمرگان مسلمان کرد به مردم مناطق غربی کشور شامل کرمانشاه، کردستان و ایلام گفته می شود که تحت حمایت این قانون قرار می گیرند.

 

وی همچنین در خصوص بحث پرداخت مستمری به این افراد نیز از تصویب قانونی خبر داد و گفت: بند (۱) از تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ به این موضوع اشاره داشته و براساس آن دولت مکلف است نسبت به برقراری و پرداخت مستمری به رزمندگان غیرشاغل دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه اقدام کند.

 

مصری تصریح کرد: براین اساس باید به طریقی اقدام شود که مستمری ماهیانه آنها کمتر از ۷۵ درصد حداقل دستمزد سال ۹۴ نباشد و منابع مورد نیاز این موضوع نیز از محل جز ۳ بند ب این تبصره تامین می شود.

 

ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه اجرای این بند منابع مورد نیاز را وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و در آیین نامه اجرایی این تبصره درج می کنند و این مشخص می کند که دستگاه های ذکر شده باید این آیین نامه را تهیه و تدوین کنند که شرایط و نحوه پرداخت در آن درج شود.

 

وی یادآور شد: براساس قوانین مصوب هم مستمری و هم بیمه این افراد و خانواده های آنها در قانون دیده شده است.

 

مصری گفت: هم اکنون منتظریم که آیین نامه نیز به زودی تدوین و تصویب شده و تکلیف حقوق این افراد نیز به زودی مشخص شود و قانون آن ابلاغ و تامین منابع نیز صورت گرفته است.

 

وی در خصوص چگونگی مراجعه این افراد برای تحت حمایت قوانین ذکر شده قرار گرفتن نیز گفت: پس از تدوین آیین نامه این موارد نیز مشخص خواهد شد و قاعدتا رزمندگان بسیجی و کرد مسلمان به سپاه مراجعه می کنند اما اینکه رزمندگان ارتشی باید به کجا مراجعه کنند هنوز مشخص نشده است. این رزمندگان قبلا به ارتش مراجعه می کردند اما در قوانین و آیین نامه جدید محل مراجعه آنها نیز مشخص خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد