کد خبر: 90384|12:36 - 1394/03/06
نسخه چاپی

"آیا مردی که بلند است شاد است؟ " در تلویزیون

 

در این مستند به جای تصویر مصاحبه، نقاشی های متحرک متفاوتی را می بینیم که خلاقه گفتگوی این دو را پیش می برند.

عصرایران-گفت و گوی نوام چامسکی و میشل گوندری در قالب یک مستند انیمیشن غیر متعارف به نام " آیا مردی که بلند است شاد است ؟ "  به کارگردانی گوندری فرانسوی  محصول 2012 چهارشنبه این هفته ، 6 خرداد ماه مهمان شبکه مستند می شود.

« آنسو » ساخته محمد حمیدی مقدم که به پخش و نقد بهترین های سینمای مستند جهان اختصاص دارد ، در این قسمت که چهارشنبه ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود، اثری از کارگردان فیلم های غیر متعارف یعنی میشل گوندری را پخش می کند و سپس با حضور دکتر مسعود کوثری این مستند نقد و بررسی خواهد شد.

« آیا مردی که بلند است شاد است ؟ »  اثر غیر متعارفی است که در آن گوندری با زبانشناس دانشگاه ام آی تی نوام چامسکی مصاحبه کرده است. ترکیب نام چامسکی (از سوی علاقه مندان حوزه سیاست) و نام میشل گوندری (کارگردان فیلمهایی غیر متعارفی همچون درخشش یک ذهن ابدی و پاک ) و گفتگوی زنده این دو در قالب مستندی غیر متعارف  گنجیده است .

در این مستند به جای تصویر مصاحبه، نقاشی های متحرک متفاوتی را می بینیم که خلاقه گفتگوی این دو را پیش می برند.

نوام چامسکی که تخصص وی زبانشناسی فلسفه و علم منطق است روی دیگر سکه این مستند است. این مستند چکیده ساعتها گفتگوی این دو متفکر یعنی گوندری و چامسکی است.شهرت جهانی چامسکی به خاطر کتاب های فلسفی اش یا آثار کلیدی که در مورد علم زبان شناسی منتشر کرده است ،نیست بلکه شهرت وی حاصل جبهه گیری های پر سر وصدای او علیه سیاستمدارن دولت آمریکا یعنی از جنگ ویتنام تا مداخله نظامی آمریکا  در خاورمیانه و از نظام سرمایه داری گرفته تا رسانه های تجاری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد