سرویس: اجتماعیکد خبر: 89224|08:00 - 1394/02/08
نسخه چاپی

یادداشت

اعتکاف گلی است که در خلوت و سکوت معنوی مومن به بار مینشیند

اعتکاف گلی است که در خلوت و سکوت معنوی مومن به بار مینشیند
مطلع الفجر: از سویی باید گفت بیداری از غفلت اولین مرحله ی رشد معنوی است و اعتکاف عشقی است که در خلوت و سلوک مومن همچون گلی به بار می نشیند.

 به گزارش مطلع الفجر ،نسل جوان و نوجوان عصر حاضر  به دنبال معنویت است و نیازی به تبلیغ در خصوص معنویت نداریم چراکه اگر یک بار معنویت را لمس نماید عده ای را به دنبال خود جذب می نماید  و ما فقط وظیفه داریم که این فضا را برای آنها محیا کنیم.

معنویات جایگاهی بس عظمنی در هویت ما دارند و بلکه باید گفت همه هویت ما منتسب و ریشه در ایدئولوژوی دینی و معنوی دارد  و یکی از بهترین روشها برای حفظ نظام و هویت اسلامی خودمان،گسترش معنویات است به طوری که مقام معظم رهبری به دو مورد، شرکت در مراسم اعتکاف و پیاده روی اربعین در خصوص جوانان افتخار می کنند وآن را مایه ی مباهات می دانندکه نشان دهنده ی برگ برنده ی دولت و ملت اسلامی ایران می باشد.

فرهنگ و سنت متعالی و ارزشی  اعتکاف  فرصتی برای فکر کردن و فاصله گرفتن از دنیای مدرن  و این آیین معنوی مهمترین عمل برای بریدن از دنیای بیرون و پیوستن به دنیای سلوک و عرفان درون است به طوری که می توان آن را گوشه نشینی اسلامی به صورت گروهی عنوان کردکه با آزادی از غفلت دنیای درون می توان به معنویت و کمال دست یافت.

 از سویی  باید گفت بیداری از غفلت  اولین مرحله ی رشد معنوی است  و اعتکاف عشقی است که در خلوت و سلوک مومن همچون گلی به بار می نشیند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد