سرویس: تازه های خبرکد خبر: 4935|19:37 - 1391/11/07
نسخه چاپی

نیروهای فرانسوی کنترل فرودگاه گائو در شمال مالی را در دست گرفتند

مطلع الفجر- نیروهای مشترک دو کشور مزبور همچنین علاوه برکنترل و تامین امنیت فرودگاه گائو ، کنترل پل ارتباطی مهم این شهر را نیز تامین کرده اند.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از منابع فرانسوی مطلع ،این درحالی است که جنگجویان شمال مالی نیز با هدف ممانعت از ورود نیروهای آفریقایی از طریق کشور نیجر، پیش از این یک پل مهم و راهبردی در منطقه گائو را با دینامیت منفجر کردند.

فرودگاه گائو در شش کیلومتری این شهر و پل مزبور که نیروهای فرانسوی و مالی نظارت و کنترل آنرا دردست گرفته اند در ورودی جنوبی شهر مزبور ،که در حدود یکهزارو 200 کیلومتری شمال مالی واقع شده است ، قراردارند.گفته می شود که شهرگائو یکی از مناطق مهمی است که ˈ اعضا گروه جنبش برای اتحاد و جهاد ˈ در آن فعال هستند.

این گروه در عین حال بامداد امروز / شنبه / از آمادگی خود برای آغاز ˈ مذاکره بر سرآزادیˈ یک تبعه فرانسوی به گروگان گرفته شده در شمال مالی خبرداده است.گفته می شود که در پی حملات هوایی روزهای اخیر ارتش فرانسه برمواضع جنگجویان شمال مالی ، آنها ظرف روزهای گذشته مجبور به ترک شهر گائوشده و به سمت مناطق شمالی کشور عقب نشینی کرده اند.

نیروی هوایی فرانسه بویژه با استفاده از جنگنده بمب افکن های رافال دراختیار ، مواضع جنگجویان شمال مالی را طی چند روز اخیر مورد هدف قرارداده و به اردوگاههای اموزشی ، زیر ساختارها و محل انبار و ذخیره سازی لجستیکی آنان در این شهر حمله کرده است.

ارتش فرانسه از 11 ژانویه جاری حملات هوایی و زمینی گسترده خود را به رغم برخی از انتقادهای داخلی و خارجی آغازکرده است.فرانسه با دستاویز قراردادن موضوع صلح ، امنیت و مبارزه باخطرتروریسم حملات هوایی و زمینی گسترده خود را به مواضع جنگجویان و شبه نظامیان مسلح ترتیب داده است.

این حملات علاوه برانتقاد برخی از کشورهای جهان با انتقاد شدید شماری از چهره های راست کشور مواجه شد و ضمن متهم کردن دولت فرانسه به بی برنامگی در زمینه مالی ، بویژه درخصوص امکان زمین گیرشدن نیروهای فرانسوی در یک جنگ فرسایشی بلند مدت در شمال مالی در مبارزه باجنگجویان مسلح، هشدارداده اند

منبع:ایرنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد