کد خبر: 110130|09:52 - 1396/02/21
نسخه چاپی

مرد جوان: من سرقت نکردم

 

 
سارقی ادعا می‌کند سال‌هاست توبه کرده‌ که دزدی نکند و فقط به دلیل اینکه دوستش به او یک عینک دزدی داده است، پای میز محاکمه رفت.
امتیاز خبر:36از100تعداد رای دهندگان1962
روزنامه شرق: سارقی ادعا می‌کند سال‌هاست توبه کرده‌ که دزدی نکند و فقط به دلیل اینکه دوستش به او یک عینک دزدی داده است، پای میز محاکمه رفت.
 
 
چندی پیش در پی چند شکایت مشابه‌ از سارقان خودرو، پلیس دو مرد سابقه‌دار را دستگیر و مورد بازجویی قرار داد. در ادامه تحقیقات، شاکیان چهره این دو مرد سابقه‌دار را شناسایی کردند و پس از صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و روز گذشته متهمان پای میز محاکمه رفتند.
 
ابتدا کیفرخواست در غیاب نماینده دادستان قرائت شد. سپس متهمان به‌نوبت شکایت خود را اعلام کردند. یکی از شاکیان که مرد جوانی بود، در برابر قضات ایستاد و گفت: چندی پیش در خیابان تصادف کردم، از ماشین پیاده شدم تا از فرار پرایدی که با من تصادف کرده جلوگیری کنم. از مردی که در خیابان ایستاده بود خواستم حواسش به ماشین من باشد. ٣٠ ثانیه طول نکشید هنگامی که به داخل خودرو بازگشتم متوجه شدم تلفن همراهم به ‌سرقت رفته ‌است.
 
در اصل تلفن همراه من دو‌ میلیون تومان ارزش مالی دارد، اما چون آن را قسطی خریداری کرده بودم، برای خریدش دو‌میلیون‌و ٣٠٠ هزار تومان پرداخت کرده بودم. هنوز قسط‌های آن به پایان نرسیده بود که آن را سرقت کردند. سپس یکی دیگر از شاکیان گفت: راننده تاکسی هستم. ساعت یک شب بود و تازه از محل کار به خانه بازگشته بودم. دو جوان را دیدم که در کوچه پرسه می‌زنند. به آنها توجه نکردم و به خانه رفتم و پس از خوردن شام خوابیدم.
 
فردای آن شب هنگامی که می‌خواستم سر کار بروم متوجه شدم از خودروي من سرقت شده است. آنها نزدیک به دو‌ میلیون تومان به من خسارت وارد کردند. سپس متهم ردیف اول که امیر نام دارد، در جایگاه حاضر شد و گفت: من سرقت‌ها را قبول ندارم و آنها دروغ می‌گویند. پس از گفته‌های متهم ردیف اول، یکی از شاکیان بلند شد و گفت: با چشمان خودم تو را دیدم. بعد از آن نوبت به متهم ردیف دوم رسید.
 
او در دادگاه گفت: من با امیر همدست نبودم و اتهامم را قبول ندارم. من قبلا سارق بودم، اما زمانی که از زندان آزاد شدم توبه کردم و دیگر این کار را ادامه ندادم، اما چون مدتی پیش امیر به من یک عینک سرقتی داد همه فکر می‌کنند من هم با او همدست بودم چون قبلا هم سابقه سرقت داشتم. در پایان قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد