کد خبر: 109722|15:44 - 1395/12/30
نسخه چاپی

با انتخابات 96؛

ثبت نامی های روز نخست انتخابات شورای شهر و روستا در شهرستانهای غربی استان کرمانشاه/گیلانغرب دارای بیشترین امار درروز نخست

ثبت نامی های روز نخست انتخابات شورای شهر و روستا در شهرستانهای غربی استان کرمانشاه/گیلانغرب دارای  بیشترین امار  درروز نخست
مطلع الفجر: همزمان با سراسر کشور در سی ام اسفندماه ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در سه شهرستان گیلان غرب ، قصر شیرین و سرپل ذهاب نیز شروع شد .

 به گزارش مطلع ،همزمان با سراسر کشور در سی ام  اسفندماه ثبت نام کاندیداهای شورای  اسلامی شهر  و روستا در سه شهرستان گیلان غرب ، قصر شیرین و سرپل ذهاب نیز شروع شد .

تاکنون چهار دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاباتی که در سال‌های 1377، 1381، 1385 و 1392برگزار شد، تشکیل شده اند. شوراهایی که عمر قانونی آنها چهار سال است به استثنای شورای سوم که با قانونی در مجلس مصوب شد که انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شوراها با ریاست‌جمهوری ادغام شود بر همین اساس عمر شورای سوم هفت سال به درازا کشید. 

در سال 1396 پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حالی برگزار می شود که 19 سال از عمر این پارلمان شهری در کشور می‌گذرد.

در اصل 7 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (1358) به لزوم وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره شده و در اصل ۱۰۰ نیز به برگزاری انتخابات برای تشکیل آن‌ها اشاره شده‌ است. برای قوانین اجرایی نیز قانون‌های متعددی تصویب شده‌است که آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور (۱۳۶۸) از آن‌جمله است.

در حالی امروز صبح 30 ام اسفندماه 1395 با ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا این انتخابات وارد مرحله رسمی شدکه پیشتر به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و در اجرای مصوبه ستاد انتخابات کشور کلیه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از روز سه شنبه 24 اسفندماه 95 با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پیش ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام کرده اند.

 آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 8 صبح روز 30 اسفند 1395 لغایت 6 فروردین 1396 می باشد که این تاریخ باید مد نظر کاندیداهای شورا باشد .

بر اساس گزارشهای منتشر شده در اولین روز  از ثبت نام کاندیداهای شورای شهر  و روستا ،در بین سه شهرستان گیلانغرب بالاترین امار ثبت نامی روز اول را داشته است .

 در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای شورای  اسلامی و شهر و روستان در گیلان غرب ، قصر شیرین و سرپل ذهاب چه گذشت ؟

 

فرماندار قصرشیرین گفت :از صبح امروز تاکنون 15 تن برای ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.

 

همچنین در این راستان سرپرست فرمانداری گیلانغرب اظهار داشت: در نخستین ساعت آغاز ثبت نام تاکنون 10 تن در حوزه شهرهای گیلانغرب و سرمست و 8 تن نیز در حوزه روستایی در بخش های مرکزی و گواور به عنوان نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.

انتخابات گیلان غرب در دو بخش مرکزی و گواور برگزار می شود .

فرماندار سرپل ذهاب هم در مورد امار  ثبت نامی های  روز اول ابراز داشت :با تمهیدات صورت گرفته هم اکنون 11 کاربر حوزه شهر و روستا در محل فرمانداری سرپل ذهاب کاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات شهر و روستا را بر عهده دارند و از صبح امروز تاکنون 13 تن در 2 حوزه شهر و روستا ثبت نام کرده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد