سرویس: کرمانشاهکد خبر: 109694|11:01 - 1395/12/26
نسخه چاپی

نتیجه اهتمام به ساختارشکنی به جای انجام وظیفه؛

تابلوی نزدیک نشوید به جای جذب گردشگر در "نوروزی متفاوت"

تابلوی نزدیک نشوید به جای جذب گردشگر در "نوروزی متفاوت"
مطلع الفجر: پل صفوی بیستون یکی دیگر از آثار ثبت ملی شده در کرمانشاه است که به جای معرفی به گردشگران با تابلوی "نزدیک نشوید و خطر ریزش! " نشان داده شده است.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از مرصاد، وضعیت تاسف بار برخی از آثار تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه در آستانه سال نو در قالب گزارش هایی مستند و تصویری توسط شبکه اطلاع رسانی مرصاد منتشر شد. اوضاع محوطه تاریخی طاقبستانو یاپل کهنه کرمانشاهبرخی از این گزارش های میدانی بود.

 

این گزارشها مردم را بر آن داشته است تا از وضعیت مشابه برخی دیگر از اماکن ملی ایران که در کرمانشاه گرفتار سوء مدیریت شده اند برای مرصاد نیوز تصاویری را ارسال کنند.

 

میان تیتر پل صفوی بیستون

 

پل صفوی بیستون یکی از آثار ارزشمند در محدوده ثبت جهانی شده بیستون است که در سکوت مسئولین میراث فرهنگی حال و روز خوشی ندارد و با تابلوی عجیب "خطر ریزش" ! به مردم نشان داده می شود.

 

 

این اثر تاریخی که در پنجم بهمن ۱۳۴۶ به ثبت در فهرست آثار ملی در آمده است همانطور که در تصاویر می بینید تقریبا رها شده و انتظار فرو ریختن است.

 

این پل در ضلع شرقی شهر بیستون واقع شده است و از آثار ملی فاخری است که همیشه در معرض دید مردم و مسافرین و گردشگران قرار دارد اما این روزها نگاه به ستون ها و طاقهای فرو ریخته با در یک قدمی فرو ریختن آن دردناک است.

 

پل بیستون دارای ۱۱۵ متر طول و پهنای آن با احتساب جانپناه طرفین ۹۰ سانتی متر و پهنای جانپناه هر یک ۳۷ سانتی متر و بلندی آن از سطح پل ۵۰ سانتیمتر است که از آن فقط قسمتی اندک باقی مانده است.

عدم مرمت این پل تاریخی در حالی است که  اعتبارات سنگینی در کرمانشاه صرف پذیرایی از مقامات دولتی با شام  و نهارهای چند ده میلیونی می شود و برنامه های کم ثمر جشنواره ای به همراه ساختارشکنی های ضد دینی و عرفی حاشیه ساز شده است.

 

 

به گزارش مرصاد آنچکه روشن است اگر به داد این پل نرسند به طور کامل ریزش خواهد کرد و از تصاویر آن مشخص

است حال و روز خوشی ندارد...

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد